Mobilizare excelentă pe acest șantier: 100 de muncitori și 50 de utilaje. După finalizare, se va putea circula neîntrerupt 145 km pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       1 saptãmânã în urmã  

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, anunță o mobilizare foarte bună pe șantierul nodului rutier de la Românași (județul Sălaj), care va face conexiunea cu Autostrada Transilvania (A3). 

Constructorul român Spedition UMB este mobilizat cu 100 de muncitori și 50 de utilaje la Nodul Românași, unde stadiul lucrărilor a ajuns la un stadiu fizic de 20%, a mai transmis oficialul. Odată cu finalizarea acestui nod rutier, se va putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Târgu-Mureș la Poarta Sălajului, pe o distanță de 145 kilometri.
Cea mai mare provocare pe Autostrada Transilvania o constituie secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), cu Tunelul Meseș. Lotul are constructor desemnat din luna mai 2025, iar cea mai optimistă evaluare privind finalizarea acestei secțiuni ar fi în cursul anului 2031. În situația asta (extrem de optimistă – n.r.), am putea călători direct, de la Târgu-Mureș la Borș (Vamă Ungaria), fără să ne dăm jos de pe autostradă, peste 6 ani.

Anunțul directorului general al CNAIR 

„Finalizarea acestui nod rutier (de la Românași – n.r.) care asigură descărcarea traficului rutier de pe autostradă va face posibilă, în prima parte a anului viitor, deschiderea circulației pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului.
Tot anul viitor, după finalizarea lucrărilor la cele două viaducte construite de o asociere de constructori români și turci (Ozaltin – Ilgaz – Visio Construct) pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăiești, circulația va putea fi deschisă între Poarta Sălajului și Târgu Mureș pe o distanță de 145 km”a transmis directorul general al CNAIR.

De ce e important acest obiectiv rutier

Nodul rutier de la Românași este un proiect de infrastructură din județul Sălaj care va conecta autostrada A3 de drumurile naționale și județene (DN1 și DJ 108A), urmând să reducă traficul și să faciliteze transportul în zonă.  Valoarea contractului pentru realizarea nodului rutier de la Românași este estimată între 71 și 84 de milioane de lei, cu o durată de construcție de 10 luni. În cursul lunii septembrie 2025, a fost emisă autorizația de construire a nodului rutier. Proiectul este important pentru a lega comunitățile locale de autostradă și se preconizează a fi finalizat odată cu tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania. 

„Finalizarea nodului rutier de la Românași va permite darea în trafic a unei părți din secțiunea Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului, ceea ce va avea un impact pozitiv prin creșterea mobilității și conectivității regiunii la infrastructura mare de transport, potrivit fostului oficial de la Transporturi.

„Accesul la autostradă va fi mai facil și va fluidiza traficul rutier din regiune”, a transmis Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor, prezent la eveniment.

71,33

milioane de lei (fără TVA) este valoarea totală a contractului

În urmă cu un an,  CNAIR a desemnat câștigătoarea contractului pentru construcția nodului rutier de la Românași (A3), a anunțat atunci pe pagina sa de Facebook directorul general Cristian Pistol. Asocierea formată SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, au la dispoziție 10 luni (trei luni pentru proiectare și șapte luni pentru execuție) pentru finalizarea acestui nod rutier.

Acest nod rutier va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania (subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului), DN1F și DJ108A, până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău.

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Stadiul lucrărilor pe această secțiune a ajuns la 90%. Când va fi dată în circulație. FOTO & VIDEO

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.