Ministrul Educației, Daniel David, după prima dezbatere națională cu profesori și inspectori: „Așa nu se mai poate continua! Analfabetismul funcțional ne pune deja la risc țară”
![Ministrul Educației, Daniel David, după prima dezbatere națională cu profesori și inspectori: „Așa nu se mai poate continua! Analfabetismul funcțional ne pune deja la risc țară”](https://media9.ro/wp-content/uploads/bfi_thumb/Daniel-David-Foto-Dilema-2-820x547-3lttncaxee6pqh4tx8szre.jpeg)
Prima dezbatere națională privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal a adus în prim-plan un dialog echilibrat, axat pe soluții, conform concluziilor trase de ministrul Educației, Daniel David.
Într-un mesaj publicat pe blogul său, ministrul Daniel David a explicat că, spre deosebire de dezbaterile din spațiul public, unde predomină fie critici agresive, fie laude fără fundament, întâlnirea fizică a fost marcată de discuții constructive, cerebrale sau emoționale. Concluzia sa a fost că din dezbatere „rețin multe sugestii bune, care vor fi incluse în varianta finală propusă în luna mai”.
Ministrul Educației a recunoscut că începutul mandatului său este marcat de un proiect dificil, dar inevitabil. „Planurile-cadru reprezintă o urgență curriculară, ar fi trebuit introduse cel târziu în 2021. Sunt și o necesitate legală, impusă de noile reglementări din 2023”, a explicat Daniel David.
Unul dintre cele mai puternice argumente aduse în favoarea modificărilor este cel moral-psihologic: „Nu ne mai putem pune la risc copiii, obligându-i să care un volum excesiv de discipline și ore, fără o organizare psihopedagogică adecvată”.
Totodată, ministrul a spus din nou că alfabetizarea deficitară a elevilor a devenit o problemă de securitate națională. „Așa nu se mai poate continua! Analfabetismul funcțional ne pune deja la risc țară”, a reclamat ministrul Educației.
Dezbaterea a inclus numeroși participanți, conform estimărilor Edupedu.ro la fața locului ar fi fost peste 250 de persoane în sala de la Politehnică, însă nu toți au avut ocazia să se exprime direct. Ministrul a încurajat trimiterea de sugestii în scris, precizând că fiecare propunere va fi analizată și că feedback-ul primit va contribui la îmbunătățirea formatului dezbaterilor viitoare. Deși dezbaterea e deschisă până pe 6 martie, varianta finală a planurilor-cadru urmează să fie propusă în luna mai.
„Rolul unui ministru al educației nu este doar să gestioneze un sistem, ci și să educe publicul despre cum trebuie să se desfășoare rațional o dezbatere națională. Trebuie să ne asigurăm că educația nu devine un risc pentru națiune, ci o oportunitate reală pentru copii și pentru țară”, a concluzionat ministrul Educației.
Dezbaterile naționale vor continua, cu următoarea etapă programată la Cluj-Napoca la finalul acestei săptămâni, pe 14 februarie.