Ministerul Transporturilor promite 2.000 de kilometri de autostradă în circulație în nici 10 ani. În execuție sunt 709 kilometri de drumuri de mare viteză
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că până în 2030 rețeaua de drumuri de mare viteză din România ar putea ajunge la 2.000 de kilometri.
Borna de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în circulație va fi atinsă în următoarele zile cu lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău realizat de constructorul Nurol din Turcia.
Oficialii din Transporturi au admis în ultima perioadă că șansele de a atinge 100 kilometri de autostradă și drum expres inaugurați până la finalul acestui an sunt destul de mici și au ales varianta celor 250 de kilometri până la sfârșitul anului viitor.
Articolul este mai jos:
România are contracte de execuție pentru 709 kilometri de autostradă și drum expres, iar alți 233 de kilometri de drum de mare viteză sunt în etapa de licitație, potrivit centralizării pe care a realizat-o Asociația Pro Infrastructură pentru luna septembrie, citată de economedia.ro.
DECLARAȚIE
„Așa cum spuneam în luna ianuarie, anul acesta depășim borna de 1.000 de kilometri de autostradă dați în trafic, mai precis, zilele următoare. Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră ne permite să spunem că vom atinge borna de 2.000 de kilometri până în 2030”.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, septembrie 2023
994
de kilometri de drum de mare viteză are în prezent România (954 kilometri de autostradă și 40 de kilometri de drum expres)
Cum ar putea atinge România 2.000 de kilometri de autostradă
Potrivit sursei citate, România poate ajunge la 2.000 de kilometri de autostradă și drum expres în circulație până în 2030 doar dacă Mapa-Cengiz și WeBuild respectă termenele de execuție pentru loturile de munte ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, iar CNAIR atribuie lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău unui constructor care poate proiecta și executa lucrarea în termenul maxim de 68 de luni.
Loturile de munte ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lotul cu tunelul Meseș sunt cele mai dificile lucrări contractate sau cu licitație de execuție lansată.
Pentru cei 67 de kilometri de Autostradă dintre Tigveni și Boița (A1) termenele sunt 2027, respectiv 2028 (dar încă nu au început efectiv lucrările), iar pentru lotul cu tunelul Meseș termenul de aproape 6 ani se calculează de la data semnării contractului (CNAIR ar putea anunța câștigătorul la sfârșitul lunii noiembrie sau început decembrie 2023).