Mierla franceză i-a încântat pe clujeni 🤗. Auchan și-a aniversat majoratul: 18 ani de prețuri mici, producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător
Auchan marchează în această lună 18 ani de la deschiderea primului magazin în România. Hipermarketul a devenit un reper pentru clujeni și nu numai. Cu această ocazie, la Cluj a avut loc o conferință de presă, în care directorul Auchan Cluj (Iulius Mall), Corina Terheș, și colegii săi au punctat o seamă de realizări din această perioadă.
Mierla (merle, în franceză – n.r.) este pasărea care a devenit încă de la începuturi imaginea hipermarketului francez. Asta înseamnă că de 18 ani, trilul mierlei franceze s-a auzit și i-a încântat pe clujeni.
Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.
Corina Terheș, directorul Auchan Cluj, a subliniat faptul că multe dintre produsele de panificație și patiserie sunt făcute în laboratoarele proprii.
Managerii hipermarketului din Cluj au realizat și un tur al magazinului, prezentându-i pe producătorii din România care își vând produsele aici. Sunt cinci producători români în această situație, axați pe legumicultură, produse lactate și din carne. Ba chiar și flori și grădinărit.
Unul dintre ei (Ionuț Coste, foto jos), care este din județul Sălaj, comercializează produse din carne și lactate. Are o afacere de familie, unde sunt angajate peste 150 de persoane. Administrează în jur de 2.000 de hectare în județul Sălaj, iar produsele sunt înregistrate ca „produse Bio”.
De câțiva ani, a intrat în Auchan cu produsele sale, iar rezultatele i-au mulțumit și pe producător, și pe cei de la Auchan. Am încercat câteva mostre puse la dispoziție, felioare de cârnați afumați cu fum de lemn adevărat, ceva șuncă și niște bucăți de slăninuță afumată. Toate au trecut testul gustului! Vă poftim la standul său. Sigur nu vă va părea rău!
Un alt producător este din Șoimeni, județul Cluj. Santelact vinde produse din lapte de o calitate excepțională (lapte, brânză de diferite sortimente, iaurt, sana, kefir, smântână (chiar și de 40% grăsime; nici n-am știut că este smântână fermentată cu asemenea procent de grăsime). Familia colectează laptele de la mai mulți fermieri din zonă și le procesează în fabrica proprie din Șoimeni. Afacerea urmează să fie condusă de piticul din imaginea de mai jos🤗.
Un alt producător prezent în hipermarketul clujean este din județul Buzău, iar cu produsele sale, printre care renumiții cârnați de Pleșcoi, a pătruns în magazinele Auchan. Clienții sunt foarte mulțumiți, ne-au transmis oficialii de la Auchan.
Un alt producător local prezent în Auchan Cluj este din județul Alba și comercializează haioșe delicioase din osânză de porc de Mangalița și cornulețe fragede cu dulceață. Și haioșele, și cornulețele se topesc efectiv în gură. Marfă premium!
Deși nu este român, grecul Dimitri … a devenit român. Mai mult decât asta, este chiar clujean. Dimitri a deschis în 2006 un magazin de prăjituri, dulciuri și patiserie în zona centrală a Clujului (magazinul Olympos, deschis pe Blvd. 21 Decembrie 1989, în apropiere de liceul Samuel Brassai – n.r.). De atunci n-a mai plecat din Cluj, decât să-și viziteze mama care încă locuiește în Grecia.
De câțiva ani, a fost invitat de managerii Auchan să-și vândă produsele în hipermarketul din Iulius Mall. Clujeanul – grec Dimitri a acceptat invitația și spune că nu i-a părut rău nicio clipă. Sigur, și prăjiturile sale sunt yummy-yummy😊. Te lingi pe buze sau pe degete, nu altceva! Dacă treci pe la standul cu dulce, nu ezita să încerci „ciocolata Dubai”, dar și prăjiturelele făcute de grecul-clujean. Este una încercată de autorul acestui articol, o prăjitură „șoricel de ciocolată” de 140 de grame, care e demențială! Foto mai jos.
440
de magazine Auchan România funcționează la aniversarea de 18 ani; deviza a fost prețuri mici și acțiuni de anvergură pentru un comerț sustenabil.
La 18 ani de la deschiderea primului magazin – Auchan Titan, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. Primul retailer care a lansat în România conceptul de discount generalizat, Auchan își menține neclintita promisiune de a oferi românilor prețuri mici zi de zi, cu un accent puternic pe produse și producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.
Dezvoltare multi-format
În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.
În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.
DECLARAȚIE
„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți. La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largi care permit o viață mai sănătoasă. Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile. Împreună cu toți cei 7.000 de colegi și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a le permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!”.
Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România.
Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1.000 sunt produse în România, cu producători locali.
Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.
7.000
de locuri de muncă au fost create și peste 50 de meserii în această perioadă în Auchan România.
Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.
Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.
Business sustenabil și impact în comunitățile locale
Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei.
În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.
Cifre cheie sustenabilitate:
- Peste 1,2 milioane de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare;
- Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR;
- Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul „Zero Risipă”;
- Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare;
- 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice.
Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:
- (2011) Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor;
- (2018) Filmul documentar România neîmblânzită, vizionat de 80.000 spectatori, proiectat în peste 55 de țări din lume și premiat cu Delfinul de Aur la Cannes Corporate media & TV Awards;
- (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil;
- (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și susținerea Turului României;
- (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local;
- (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 milioane de membri;
- (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile „O nouă viață”, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor;
- (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România.
- (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO;
- (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.