Mersul trenurilor: schimbări din cauza proiectului de electrificare a liniei Cluj-Oradea

Autor  admin   în       11 luni în urmã     6188 Vizualizări.  

CFR Călători informează că, începând cu data de 10 decembrie 2023, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2023-2024, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024.

În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

  • Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis” va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj-Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
  • Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis” va circula în relația Cluj-Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
  • Trenul internațional IR 346 „Dacia” în relația București Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relația Cluj-Napoca – Simeria;
  • Trenul internațional IR 347 „Dacia” în relația Viena Hbf – București Nord, va avea ramură trenul  IR 405 în relația Simeria – Cluj-Napoca;
  • Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov va circula pe ruta  Valea lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 406 „Corona” Brașov – Budapesta Keleti va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 686 „Someș” Viena – Baia Mare va avea ramură trenul IR 1842 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
  • Trenul internațional IR 687 „Someș” Baia Mare – Viena va avea ramură trenul IR 1841 în relația Oradea – Valea lui Mihai;

Potrivit CFR, orașele Oradea, Cluj-Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642  la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:

  • Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
  • Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
  • Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
  • Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația  București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.
  • În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.