Marea demolare a garajelor. Câte locuri de parcare noi se creează cu adevărat

Autor  Ionel Lespuc   în       5 years în urmã     2138 Vizualizări.  

Primăria a decis să demoleze garajele de tablă/beton din oraș, cu autorizație provizorie. Le știți, cele care urâțesc cartierele Clujului de ani buni și toată lumea se face că nu le vede. Demolarea este “un proces ireversibil”, cum îi place primarului Emil Boc să spună, însă unul lent. În oraș sunt cam 10.000 de garaje; anul trecut s-au desființat cam 300, în Mănăștur, iar pentru 2019 planul este de aproape 500, dar încă toate sunt în picioare (însă propreitarii au primit notificări).

Întrebarea este câte locuri de parcare suplimentare se creează prin desființarea garajelor. Dacă în urmă cu ceva vreme aflam că se va crea un loc nou la fiecare două garaje desființate, situația din teren arată că abia la patru apare un spațiu suplimentar. Calculul apare într-un tabel din raportul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj pe primul semestru al anului. RADP trebuie să elaboreze documente topografice și proiectele tehnice pentru reamenajerea spațiile eliberate în urma demolării pe 17 platforme existente în Piața Cipariu, pe Bulevardul Nicolae Titulescu și străzile Iugoslaviei, Liviu Rebreanu, Aurel Suciu, Godeanu și Muncitorilor.

20%

este procentul locurilor de parcare câștigate de locuitorii de pe străzile adiacente Bulevardului Nicolae Titulescu, prin demolarea garajelor.

Iată tabelul cu numărul garajelor desființate și cu locurile de parcare ce urmează să apară:

“Din păcate, suntem la momentul când o asemenea măsură nu poate fi amânată. Nivelul de dezvoltare a Clujului ne-a determinat să luăm decizia de a desființa toate garajele cu autorizație provizorie din oraș. Mi-am asumat acestă decizie nepopulară, dar necesară, din două motive: în primul rând, pentru a crea un număr suplimentar de locuri de parcare, la 3,5-4 garaje se creează un nou loc; apoi aspectele cartierelor noastre nu sunt la nivelul unui oraș european, așa cum ne așteptăm noi, moderne, cu spații verzi, cu locuri de parcare îngrijite, cu loc de joacă, cu platformă de colectare subterană a deșeurilor”, a spus Emil Boc, în urmă cu o lună, atunci când un președinte de pe bloc de pe strada Godeanu a cerut ca garajele să nu fie demolate. 

Pe aceste străzi urmează să se realizeze o serie de parkinguri supraterane. Primul ar trebui să fie unul pe structură metalică, amplasat pe strada Liviu Rebreanu nr. 2.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.