Mâna adânc în buzunar pentru construcția celui mai nou pod de peste Someș

Autor  admin   în       1 year în urmã     1147 Vizualizări.  

Podul Oașului – Răsăritului, deschis circulației la finalul lunii trecute, presupune costuri și mai mari. Consilierii locali discută, în ședința de miercuri, 12 iulie, modificarea alocării financiare pentru construcția noului pod de pe Someș. Cea mai mare parte a podului a fost finanțată din Programul Național de investiții Anghel Saligny, însă diferența de preț față de estimarea inițială se suportă de la bugetul local.

7.140.084,07

de lei este valoarea finanțată de administrația locală pentru construcția noului pod de peste Someș, cu 5,83 milioane de lei mai mult decât în documentația inițială.

Astfel, aleșii locali vor fi puși să voteze modificarea documentației din 2022, prin care valoarea finanțată de la bugetul local pentru proiectul Podul Oașului – Răsăritului se actualizează de la suma de 1.305.455 lei (cu TVA) la 7.140.084,07 lei (cu TVA). Cu alte cuvinte, municipalitatea plusează cu 5,83 de milioane de lei față de valoarea inițială din proiect.

„Proiect de hotărâre privind modificarea Anexelor la Hotărârea nr. 692/2021 (privind aprobarea cererii de finanțare și a devizului general actualizat pentru obiectivul de investiții <Construire Pod peste Râul Someșul Mic care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului în Municipiul Cluj-Napoca>) astfel cum au fost modificate și completate prin Hotărârea nr. 611/2022”, se arată în proiectul administrației locale.

Construcția noului pod din Cluj, care face legătura dintre străzile Oașului și Răsăritului, este finanțată în mare măsură prin intermediul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”.

  • în 2019, Consiliul local a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru această investiție; proiectul presupunea costuri de 29.007.196,58 lei cu TVA;
  • costurile proiectului au ajuns în 2021 la suma de 32.804.197,98 lei (cu TVA); explicația – creșterea prețurilor la materialele de construcție;
  • contribuția de la bugetul local a crescut de la 1.305.455 lei (cu TVA) la 7.140.084,07 lei (cu TVA);
  • implementarea proiectului a fost și ea modificată la o durată de execuție de 28 de luni, din care 4 luni proiectare și 24 de luni execuție.

Detaliile tehnice privind noul Pod Oașului-Răsăritului

– suprafața terenului pe care s-a construit este de 2.000 mp;
– lungimea podului construit pe structură metalică este de 57,90 m;
– secțiunea transversală a podului are 26 m;
– partea carosabilă: 4 benzi de circulație; 2 piste de biciclete și 2 trotuare;
– rețelele edilitare de pe pasarela existentă au fost relocate în subteran, pe sub albia râului;
– proiectul a inclus și instalarea unui sistem de iluminat arhitectural.
Proiectul a fost realizat de către asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL

Citește și acest articol: Podul Oașului – Răsăritului s-a deschis. Primele mașini care au beneficiat de el, o Toyota și un Volkswagen 🙂

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.