MAGISTRALA 300. Progresele înregistrate acum pe cele 4 loturi de pe linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea. Două tronsoane stau prost

Autor  admin   în       2 luni în urmã  

Compania Națională de Căi Ferate CFR s.a. a publicat pe site-ul propriu stadiul lucrărilor de modernizare și de reabilitare a infrastructurii feroviare din țară. 

Cu o întârziere foarte mare, Compania Națională de Căi Ferate CFR s.a. a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile aferent lunii mai 2025.

Cele 4 loturi de pe Magistrala 300. Stadiul fizic al lucrărilor

Printre șantierele de cale ferată la care se lucrează în țară se află și cele patru loturi de pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – vamă Ungaria (166 kilometri).

Media9 vă prezintă stadiul lucrărilor pe aceste patru loturi, dar și date tehnice pentru fiecare lot în parte. Ca idee, stadiul lucrărilor în luna mai 2025 pe două dintre cele patru loturi este decent, dar nu bun, pe cel de-al treilea este foarte slab, dar pe altul este dezastruos și, în condițiile actuale, e greu de crezut că s-ar putea încadra în proiect.

Reamintim că lucrările pe Magistrala 300 Cluj-Napoca – Oradea – vamă Ungaria sunt finanțate din fonduri europene, respectiv din PNNR, și ar trebui finalizate până în august 2026.

Progresele realizate în luna mai 2025 pe cele patru loturi de pe M300

Așadar, care sunt progresele realizate până acum pe cele patru loturi de pe M300

Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș

  • Lungime: 30,41 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 33 %, cu 1% mai mult decât luna precedentă;
  • Data începerii: 30.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Lotul 2 Aghireș – Poieni

  • Lungime: 36,530 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Railworks formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A.;
  • Stadiul fizic execuție: 43%, cu 3,20 % mai mult decât în luna precedentă;
  • Data începerii: 25.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Lotul 3 Poieni – Aleșd

  • Lungime: 52,74 kilometri;
  • Constructor: Asocierea FCC Construccion – Gulermak;
  • Stadiul fizic execuție: 6,42 %, cu 0,45% mai mult față de luna precedentă;
  • Data începerii: 16.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria

  • Lungime: 46,744 kilometri;
  • Constructor: Asocierea Webuild SPA Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA;
  • Stadiul fizic execuție: 14,20% cu 1,7% mai mult față de luna precedentă;
  • Data începerii: 23.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);
  • Lucrări în derulare.

Obiectivul de investiții:

Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”. 

Obiectivul este finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

Modernizarea acestei linii ferate va cuprinde și aducerea la standarde europene a 11 stații, 11 halte și 21 de puncte de oprire, astfel:

  • 11 staţii CF:  Cluj Napoca , Aghireș, Huedin, Poieni, Bratca, Aleșd, Tileagd, Oșorhei, Oradea Est, Oradea, Episcopia Bihor;
  • 11 halte de mișcare: Baciu Triaj , Gârbău, Stana, Brăișoru, Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan;
  • 21 de puncte de oprire: Tetarom, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădăşel, Macău, Doroltu, Aghireş, Jebuc, Bologa, Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crişului, Aleşd, Tețchea, Telechiu, Săbolciu, Săcădat;

Citește și acest articol:

Asociația Pro Infrastructură, despre ritmul lucrărilor pe magistrala Cluj-Napoca – Oradea: „Este clar că reconstrucția la 160 km/h este o pălărie prea mare pentru CFR, MT și guvern”

Gara Cluj-Napoca va fi modernizată 

Proiectul presupune și modernizarea Gării Cluj-Napoca. Peroanele, care vor avea lungimea de 400 m și lățimea de 6,55 m, vor fi prevăzute cu câte o rampă de acces pentru persoanele cu handicap locomotor sau pentru pasagerii cu cărucioare sau trollere voluminoase.

Iluminatul peroanelor se va realiza cu corpuri echipate cu leduri cu o putere de aproximativ 100 W, amplasate pe stâlpi metalici cu înălțimea de șase metri.

Cât privește liniile, șapte vor fi desfiinţate, iar nouă vor fi reabilitate. Viteza maximă de circulație prin stație este de 30 km/h.

Gara Oradea va avea o nouă înfățișare

Modernizarea Gării Oradea va presupune construcția unor peroane lungi de 400 m și late de 6,55 m, care vor fi prevăzute cu câte o rampă de acces. La fel ca la Cluj-Napoca, iluminatul peroanelor se va realiza cu corpuri pe bază de cu leduri.

7,679

miliarde de lei (fără TVA) reprezintă valoarea investiției pentru reabilitarea și modernizarea magistralei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

160

de kilometri/oră va fi viteza maximă pe care o vor dezvolta trenurile, pe unele sectoare, după modernizarea infrastructurii de pe Magistrala 300

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.