Lucrări pe calea ferată încheiate după 9 luni de reparații. Se va circula cu 100 km/oră
Circulația trenurilor pe calea ferată Gherla-Dej, pe un sens (firul II) a fost reluată după nouă luni de lucrări de reparații de tip Quick Wins.
Ultimele lucrări pe tronsonul respectiv de pe secția 401 fuseseră făcute în urmă cu aproape 35 de ani, între 1989-1990, iar de atunci trenurile au circulat cu viteză tot mai mică, potrivit gherlainfo.ro.
Lucrările la firul II Gherla-Dej au început pe 11 martie 2024 și au fost finalizate pe 8 noiembrie. A fost vorba despre o lucrare complexă, care a presupus aducerea și înlocuirea a mii de traverse noi, înlocuirea șinelor uzate, cu utilaje specializate, găsirea de locuri pentru depozitarea acestora, a tonelor de pietriș înlocuit, lucrări în condiții dificile, pe podul peste Someșul Mic de la Bunești.
Foto: gherlainfo.ro
Execuția a vizat eliminarea restricției de viteză, prin înlocuirea prismei de piatră spartă, a traverselor și a șinelor, realizarea de pasaje noi la treceri. Contractul de execuție a fost atribuit Asocierii Zue (Polonia) Drum Asfalt (Oradea).
Potrivit executantului, lucrările nu au vizat creșterea vitezei de circulație, ci revenirea la viteza cu care s-a circulat anterior, respectiv 100 km/oră.
În prima fază, după reluarea circulației de firul II între Gherla și Dej, trenurile au circulat cu o viteză de 30 km/oră.
Începând de joi, 14 octombrie, viteza de circulație a trenurilor a crescut la 50 km/oră, iar din 1 decembrie va crește la 70 km/oră. Dacă totul este în regulă, urmează revenirea la viteza de acum 35 de ani, 100 km/oră.
Conform sursei citate, în perioada următoare vor începe lucrări pe firul I din calea ferată Gherla-Dej, dar și un fir între Gherla și Iclod. Dacă vor începe lucrări pe firul I Gherla-Dej, viteza pe firul II va fi rămâne la 50 km/oră, pentru protecția muncitorilor care lucrează la șine, potrivit normelor de siguranță.