Lovitură financiară dată de Cluj: nu va suporta costul bretelelor centurii metropolitane

„Guvernul a aprobat joi integrarea în proiect a bretelelor centurii metropolitane”, a spus Emil Boc, la radio Realitatea FM.
Este o lovitură financiară dată de Cluj. Sunt 20 de bretele care au fost propuse de proiectanți și care nu făceau obiectul cererii de finanțare adresată Comisiei Europene. Prin acceptarea integrării lor, Guvernul este de acord să le finanțeze. Rămâne de văzut dacă din fonduri europene sau din fonduri naționale.
Centura metropolitană a Clujului este un drum de 38 de kilometri pentru care Clujul speră să primească fonduri europene, evaluat la peste 450.000.000 de euro. Bretelele au o lungime totală de 14 kilometri.
Unde vor fi bretele:
- Între Căpușu și Gilău, conexiune cu DN1
- Gilău, conexiune cu Autostrada Transilvania
- intrarea Florești, conexiune cu DN1
- Florești, strada Eroilor – de aici pleacă o arteră spre SRU și se reîntâlnește cu centura după nodul Bucium
- Florești, strada Someșului
- Cluj, sens giratoriu Cora
- Cluj, strada Bucium
- Cluj, strada Dimitrie Gusti
- Cluj, strada Frunzișului – Câmpului
- Cluj, Calea Turzii
- Cluj, strada Mihai Românul
- Cluj, strada Măceșului
- Cluj, strada Borhanciului
- Cluj, strada Soporului
- Cluj, strada Someșeni. Din această zonă pleacă o buclă sudică, ocolește aeroportul și reîntâlnește centura la nodul 18
- Cluj, strada Traian Vuia
- Cluj, Bulevardul Muncii
- Cluj, centura Vâlcele – Apahida
- Apahida
- Apahida, centura Vâlcele – Apahida