Legături noi cu Clujul propuse pentru Chinteni și Feleacu. Care sunt drumurile de care zona metropolitană ar avea nevoie
Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) este în curs de realizare. Media9 a obținut în exclusivitate draftul documentului elaborat de Civitta și vă prezintă câteva dintre ideile conținute în acesta. Articolele anterioare au avut parte de suficiente comentarii pesimiste/răutăcioase; trebuie înțeles că firma de consultanță care a fost angajată propune dezvoltări, în baza experienței sale și a realităților europene, chiar dacă acest lucru îi confuzează pe clujeni.
- PMUD aruncă o privire în viitorul mobilității Clujului. „Cetățenii înțeleg că parcarea nu este un drept garantat” și „o parte considerabilă din clujeni nu mai dețin autoturisme personale”
- Clujul are nevoie de poduri noi, cred specialiștii. Unde ar trebui construite
- Specialiștii în mobilitate cer mai multe benzi pentru autobuze și constrângeri pentru automobile
PMUD este un instrument strategic în baza căruia Clujul va putea atrage fonduri europene. Practic, el oferă o direcție de urmat pe termen mediu, 2021-2027, și lung, până în 2035.
Cine este Civitta? Inițiată ca o alianță a firmelor de consultanță din statele baltice, cu sediul în Estonia, Civitta se prezintă acum drept cea mai importantă companie de consultanță de management din Europa Centrală și de Est. Specialiștii baltici operează în peste 40 de țări din Europa, Asia și America, având peste 10.000 de proiecte finalizate.
Poluarea este tot mai mare la Cluj, iar mașinile cu motoare termice au partea lor de vină; Europa caută să treacă la un transport nepoluant, cu toată opoziția unora dintre cetățeni. Lucrul acesta se vede și în PMUD, care estimează că în anii viitori va crește utilizarea transportului public și va scădea procentul de utilizatori de mașini personale.
Pe de altă parte, pentru a ține pasul cu dezvoltarea zonei metropolitane și pentru a se evita aglomerările, Clujul are nevoie de o rețea de drumuri mai vastă. Consultanții au făcut studii și au găsit ce rute sunt necesare. Veți găsi mai jos drumurile noi propuse în draftul de PMUD. Documentul urmează să fie supus dezbaterii publice imediat ce va fi finalizat.
Nu Primăria elaborează acest document, așa cum am văzut prin comentarii. Este comandat de Asociația de dezvoltare intracomunitară Zona metropolitană Cluj. Sigur, PMUD conține direcțiile pe care ar trebui să le urmeze primăriile din zona metropolitană. Așa cum am mai scris, PMUD-ul anterior a fost ignorat cu grație. Apărea acolo o centură de nord a municipiului, se vorbea și despre prelungirea liniei de tramvai către Florești. Le-ați văzut?
Proiecte existente prinse în PMUD, aflate în diverse faze:
- construcție centura metropolitană
- continuarea construcției Autostrăzii Transilvania
- drum expres Mărtinești – Autostrada Transilvania
- drum expres Mărtinești – Dej
Proiecte noi propuse de PMUD:
- drum de legătură Suceagu – Tetarom I/pasaj Tăietura Turcului
- construcție variantă de ocolire Chinteni – Lomb – Cluj-Napoca
- variantă de ocolire Sânpaul – Chinteni – Apahida
- drum de legătură Sânpaul – Așchileu
- drum de legătură Popești – Dealul Lomb
- construcție nod autostradă la Sânpaul
- construcție drum Valea Fânațelor – Câmpenești
- drum de legătură Corușu – Chinteni
- drum de legătură Gilău (Millenium) – Căpușu Mare
- drum de legătură Bârlogu – Păltinei – Măguri Răcătău
- construcție drum de legătură Gilău-Suceagu
- drum legătură Mera – DC 144 (Săliștea Nouă / Sumurducu)
- drum de legătură Feleacu – Casele Micești – Sălicea
- drum de legătură Feleacu – Făget – Cluj
- construcție drum Feleacu – Becaș – Cluj-Napoca (pe strada Nordului)
- construcție drum Feleacu – Becaș (pe strada Nicolae Corcheș)
- construcție drum de legătură B-dul Muncii – Colonia Valea Caldă
PMUD cere și modernizarea drumurilor de interes local din toate localitățile aflate în zona metropolitană.
În episodul următor vom vorbi puțin despre transportul local și metropolitan. Cum ar urna să se dezvolte CTP în viziunea consultanților de la Civitta.