Legătura Clujului cu aeroportul, departe de orice concept smart

Autor  Ionel Lespuc   în       1 lunã în urmã  

Conceptul de „oraș inteligent” devine teorie fără acoperire atunci când vine vorba de conexiunea Clujului cu propriul aeroport. Într-un experiment realizat recent, Euronews România a testat cât de accesibil este Aeroportul Internațional „Avram Iancu” cu transportul public din oraș. Concluzia: mobilitatea urbană eșuează exact acolo unde ar trebui să funcționeze impecabil.

Cluj-Napoca are o singură linie expres dedicată legăturii cu aeroportul: A1E (Aeroport 1 Express), operată de CTP. Doar că această linie nu circulă deloc în miezul zilei, perioadă în care au loc zeci de aterizări și decolări. Practic, exact atunci când ar fi cea mai utilă, cursa lipsește.

În lipsa unei alternative funcționale și bine sincronizate cu zborurile, pasagerii sunt nevoiți să apeleze la taxiuri sau aplicații de tip ride-sharing, unde costul unei călătorii poate fi de până la 10 ori mai mare decât un bilet obișnuit CTP.

Deși orașul se promovează constant drept un model de mobilitate urbană „smart”, lipsa unei legături de transport public fiabile cu aeroportul ridică semne de întrebare serioase.

Întrebat despre acest subiect, primarul Emil Boc a spus că CTP are termen până la 1 septembrie să propună un plan de măsuri.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.