Lărgirea DN1 la 6 benzi. Aflăm executantul în 3 săptămâni
Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, joi, că primul tronson din centura metropolitană este în faza de licitație, adăugând că sunt șase firme care au depus oferte.
„Firmele sunt în acest moment în etapa de evaluare financiară. Estimarea mea este că până la mijlocul lunii iulie vom avea desemnat câștigătorul acestei licitații. Este posibil să îl avem și mai repede, dacă firmele ne răspund la toate elementele pe care le-am cerut. După care câștigătorul intră în celelalte proceduri, conform legii”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, la Napoca Live.
Și buldozerul? Când intră buldozerul?
„Ai de mine! Păi și până la buldozer cât mai este?”, s-a arătat contrariat de mersul birocratic al hârtiilor realizatorul emisiunii.
„Suntem foarte înaintați aici. Au trecut cinci ani de când am început demersurile. Partea de proiectare, partea de avizare, de stabilire a traseului, ca să nu mai spunem de finanțare durează foarte mult. E vorba de 1,1 miliarde de euro. Banii ăștia nu stau pe graduri și nimeni nu vine să ți-i pună în cont așa… De asta durează atât de mult aceste proceduri. Păi lucrările de execuție durează 20 la sută din tot proiectul”, a mai spus oficialul clujean.
Referitor la tronsoanele 2 și 3, la care nicio firmă nu s-a prezentat, viceprimarul Clujului a spus că administrația se va interesa dacă trebuie sau nu modificate caietele de sarcini. Ulterior, în cel mult 10 zile, anunțurile vor fi publicate în SICAP.
„Eu sunt încrezător și cred că nu există niciun motiv ca să nu vină cineva la această licitație. Prețul este actualizat cu rata inflației. Adică, pe lângă valoarea inițială mai avem alocați 146 de milioane de euro suplimentari la acest proiect. Am unificat cele două tronsoane de centură astfel încât să fie mai atractive pentru rampa de împrumut, astfel încât firmele să nu-și mai facă două organizări de șantier, ci una. Am introdus în caietul de sarcini toate clarificările care au fost solicitate la precedenta licitație, astfel încât să fie eliminată și această componentă. Așadar, motive nu sunt de a nu participa cineva la licitație, ci doar capacitatea companiilor”, a mai declarat Dan Tarcea la Napoca Live.
42
de kilometri este lungimea propriu-zisă a centurii metropolitane, la care se mai adaugă aproape 100 de km de bretele, drumuri de legătură și piste de biciclete
Centura metropolitană are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri în patru zone, deoarece pe drumul de legătură Baciu – Florești va exista o porțiune unde se vor realiza tunele separate pe cele două sensuri.
Valoarea totală a centurii este de 1.409.270.111 de euro.
Lucrarea se va executa în 2 etape.
Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida.
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.
Urmează derularea procedurilor legale pentru implementarea proiectului Faza I – Centura Metropolitană TR35, cuprinzând:
1. SECTOR CENTURA METROPOLITANĂ (km 14+747/ NOD 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;
2. SECTORIZARE DRUMURI DE LEGATURĂ PENTRU CONECTIVITATE:
– Sector prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgență amplasat in localitatea Florești, care se realizeaza prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu cele 3 secțiuni:
- B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km;
- B4.2 drum nou de acces la Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=4,301 km;
- B4.3 modernizare drum existent între DN1 si B4.2/Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=0,332 km;
– Drum de legătură B3 – Drum de legătură TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, spre Zalău, prin nodul rutier nr. 5 (km 14+847), în lungime de L=7,18 km;
– Drum de legătură B5 – reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10, în lungime L=1,531 km;
– Drum de legătură B6 – Drum de legătură TR 35 cu Cartier nou Sopor, cu acces din nodul rutier 14, în lungime L=1,60 km;
– Drum de legătură B8 – Drum de legătură TR35 cu artera principală de circulație aferentă a două cartiere, cu populație cumulată de 160.000 locuitori, cu acces prin nodul rutier 9, și girația de pe Strada Frunzișului, în lungime L=2,056 km;