“Își bat joc”. Tensiuni la aeroportul clujean
Mesaj trimis presei, duminică seara, ora 21:05, de directorul Aeroportului Internațional “Avram Iancu”, David Ciceo. “GoTo Parking își bate joc de Aeroportul Internațional Cluj”, susține Ciceo. Ilustrează și cu fotografii în care gunoiul se revarsă dintr-un tomberon aflat în fața terminalului Plecări. Se vede însă că fotografia a fost făcută mai devreme, pe lumină.
GoTo Parking are și ea fotografii. Același tomberon, însă gol. Puțin mai târziu, după lăsarea întunericului.
Nu este o știre de interes general, tomberoane sunt cu sutele în Cluj. Și pline, și goale. Însă este interesant cum s-a ajuns aici.
Mai întâi, să spunem că GoTo Parking este societatea care adminstrează parcarea aeroportului. A cumpărat contractul de la firma UTI, în primăvara anului trecut. GoTo are sediul la București, dar o parte din acționariat este clujean.
Situația vine pe fondul unor tensiuni între aeroport și firma de administrare a parcării. În urmă cu câteva zile, directorul David Ciceo a îngrădit o parte din parcarea aeroportului. Este vorba despre o suprafață aflată în litigiu între Consiliul Județean și GoTo Parking cu 287 de locuri de parcare. Oficial, nu au fost predate, însă UTI, apoi și GoTo, o administrau. Consiliul Județean, prin hotărârea nr. 113/2020, a dispus predarea suprafeței către Aeroport. Jurnaliștii de la Ziar de Cluj susțin însă că gardurile s-au ridicat fără autorizație de construire.
“Neregula semnalată a fost remediată de personalul de serviciu puțin după ora 19.00. Vă transmitem câteva fotografii care arată că la ora semnalării problemei coșul era gol. Astăzi, duminică, au fost 33 de plecări și sosiri pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Coșul respectiv se află în fața singurului terminal pentru plecări care este deschis, deși numărul zborurilor a fost destul de mare. Personalul de la curățenie circulă permanent în parcare, dar sunt momente în care apar gunoaie mai multe în anumite zone, în funcție de fluxurile de pasageri ai aeroportului. Dar, pentru a respecta măsurile de securitate sanitară, curățenia nu se face printre oameni, ci după ce aceștia intră în terminal. Cei care au aruncat aceste gunoaie sunt persoane care au constatat că nu mai este loc în coș, dar au depozitat deșeurile lângă acesta pentru a face ridicarea lor mai ușoară, ceea ce s-a și întâmplat imediat ce zona a fost eliberată”, a spus Adrian Lotrean, administratorul GoTo Parking.
Tensiunile dintre aeroport și GoTo Parking provin, de fapt, din 9 aprilie. Vă amintiți, în plină situație de urgență, mii de oameni s-au înghesuit să urce în avioanele pentru Germania. Și atunci, David Ciceo a dat vina pentru îmbulzeala incredibilă pe GoTo Parking.