Invazie de trotinete electrice. Emil Boc: “Analizăm câte trotinete suportă Clujul”
Clujul are, de două săptămâni, un serviciu privat de închiriere trotinete electrice.
Municipalitatea a avut ca temă, din programul de bugetare participativă, să facă acest lucru, dar a tot amânat. Așa că pe piață a intrat Bolt. Acum Primăria este pusă în situația de a crea un cadru legal.
“Vom face un regulament pentru trotinete, în primul rând să vedem câte suportă Clujului. Specialiștii analizează situația și vor face o hotărâre de Consiliu Local”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Boc a spus că sunt și alte firme interesate. “Avem mai multe scrisori de intenție, firme care doresc să vină la Cluj. Avem și noi un proiecte european, pentru că trotinetele sunt un mijloc european, modern de deplasare”, a subliniat primarul.
în 2017, la prima ediție a programului de bugetare participativă, Daniel Barna a propus implementarea sistemului de închiriat trotinete. Primăria a tot bătut pasul pe loc, iar primarul Emil Boc a susținut că trotinetele nu sunt reglementate prin lege. Acum există legea, iar privații au fost mai rapizi decât municipalitatea.
Poliția clujeană a pornit o campanie de informare privind deplasările cu trotinetele electrice. “Circulația cu trotinetele electrice este permisă în locurile de agrement închise, de altfel și a bicicletelor. Altfel, pe străzile unde există piste pentru biciclete, participanții la trafic pe trotinete sunt obligați să le folosească. Unde nu există, trebuie să circule pe carosabil, cât mai aproape de bordură. Este valabil însă numai în zonele unde viteza maximă admisă este de 50 de kilometri pe oră, lucru valabil în cam tot municipiul Cluj-Napoca. Acolo unde viteza maximă admisă este de 70 de kilometri pe oră, trotinetele nu au dreptul să circule”, a spus Andrada Vișan, pentru Media9.