Într-un an și jumătate ar trebui să fie gata un nou tronson din Autostrada Transilvania
Lansat la licitație în octombrie 2016, lotul Tîrgu Mureș – Ungheni, din Autostrada Transilvania, a rămas fără constructor timp de peste trei ani. Din cei 12 constructori care au depus la început oferte pentru contractul estimat atunci la 285 de milioane de lei, doi au ajuns să se bată pentru el. În mod bizar, după contestații și procese, unul dintre cei doi constructori ar fi decis să nu mai prelungească valabilitatea ofertei, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API).
„În ceea ce priveşte tronsoanele de pe autostrada Transilvania, primul tronson este Târgu Mureş – Ungheni, pentru care este deja desemnat câştigătorul şi urmează să se semneze contractul”, spune Ludovic Orban, luna trecută.
Ei bine, constructorul tocmai a fost anunțat oficial, pe website-ul licitatia.ro: acesta este Strabag. Valoarea contractului relicitat este de 192 de milioane de lei. Lucrările ar trebui să fie gata într-un an și jumătate.
“Durata contractului este de minim 78 de luni și cuprinde: 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și minimum 60 de luni perioada de notificare a defecțiunilor”, se arată pe website-ul de licitații publice.
Austriecii de la Strabag se laudă că sunt lideri pe piața de infrastructură de transport în Germania, Austria, Polonia, Ungaria, România și Slovacia.