„Infrastructură incoerentă”. Trebuia să se întâmple acest accident pentru ca Primăria să ia măsuri? Sau nici așa nu ia?

O biciclistă a fost lovită de o mașină pe strada Dorobanților din Cluj-Napoca, într-un punct în care pista de biciclete se întrerupe la trecerea de pietoni. Accidentul a reaprins dezbaterea legată de siguranța infrastructurii dedicate bicicliștilor în oraș.
„E ridicol să creezi o astfel de infrastructură periculoasă. Mașinile și pietonii au prioritate, numai bicicletele nu. Era doar o chestiune de timp până să se producă un accident”, a comentat un clujean pe Reddit.
„Highway to hell” pentru bicicliști
Comentariile variază de la ironie la frustrare. Un utilizator a comparat pista de pe Dorobanților cu un drum spre iad: „Degeaba îi dai pedală, că tot sare ceva în cale.” Altul a remarcat: „Începe foarte bine, solidă pe la mijloc, și se termină brusc aiurea din lipsă de buget.”
Pista este criticată și pentru întreruperile dese și lipsa elementelor de siguranță. „Numai în țări bananiere vezi piste care se opresc din 20 în 20 de metri. În loc să fie ridicată la nivelul trotuarului ca șoferii să încetinească, trotuarul coboară la nivelul străzii”, a notat un alt biciclist.
Confuzie legislativă și lipsă de protecție
Mai mulți clujeni și-au exprimat îngrijorarea față de faptul că pista de biciclete este trasată pe trotuar, fără separare față de pietoni și fără prioritate clară la intersecții. „În țările civilizate, pistele de biciclete nu sunt pe trotuar. La noi s-a aruncat o găleată de vopsea și aia e pista”, a remarcat un alt comentator.
Unul dintre participanți a povestit că a fost martor la un accident grav, cauzat de faptul că un utilizator de trotinetă electrică a pătruns cu viteză pe o trecere unde nu avea prioritate, fără să fie observat de un șofer.
Administrația locală, criticată
În multe dintre comentarii, administrația locală este acuzată că a realizat o infrastructură incoerentă, menită mai degrabă să bifeze obiective pe hârtie decât să protejeze bicicliștii. „Dacă vrem să evoluăm ca oraș, trebuie să punem mai multă responsabilitate pe cei care conduc două tone de metal, nu pe cei care merg cu 15 km/h pe o bicicletă de 15 kilograme.”
Printre soluțiile propuse de bicicliști se numără mutarea pistei pe carosabil, cu delimitare clară de traficul auto, și eliminarea locurilor de parcare de pe marginea drumului. „Doar așa putem face o pistă care să funcționeze cu adevărat, în siguranță, pe ambele sensuri.”