Începe un nou șantier în centru

Primăria Cluj-Napoca a anunțat începerea lucrărilor de modernizare pe strada Mihail Kogălniceanu, tronsonul cuprins între străzile Emmanuel de Martonne și Biserica Reformată. Lucrările au pornit de astăzi și au loc în cadrul proiectului „Lucrări de amenajare urbană strada Mihail Kogălniceanu, strada Universității și străzile adiacente”.
„Lucrările se vor desfășura, în prima etapă, pe trotuarul adiacent numerelor fără soț și determină interzicerea completă a parcării pe strada Mihail Kogălniceanu, tronsonul cuprins între strada Emmanuel de Martonne și Biserica Reformată, iar parcările existente vor fi desființate. Circulația pietonilor se va realiza pe trotuarul existent, adiacent numerelor cu soț. Pentru circulația autovehiculelor se va asigura o bandă de circulație, oprirea fiind interzisă pe tronsonul mai sus menționat”, arată reprezentanții municipalității.
Lucrările sunt executate de către SC Astor Com SRL.
Planul de modernizare din sudul zonei centrale a rezultat în urma unui concurs de soluții.
Prin acest proiect se construiesc zone fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”), zone care sunt proiectate să încurajeze pietonii, bicicliștii și șoferii să folosească împreună un singur spațiu, care nu este segregat funcțional în carosabil și trotuar, așa cum se întâmplă în mod tradițional, marcaje rutiere în relieful pavajului semnalând mecanic și vizual vehiculele auto și velo.
Iată care sunt străzile/tronsoanele cuprinse în proiect:
- str. Mihai Kogălniceanu
- str. Universității
- str. Emmanuel de Martonne
- str. Bolyai Janos
- str. Hermann Oberth
- str. Kovacs Dezso
- str. Gaal Gabor
- str. Baba Novac
- Piața Timotei Cipariu – tronsonul Turnul Croitorilor
- str. Iuliu Maniu
Sunt prevăzute locuri de oprire (fără staționare) pentru debarcarea copiilor la școală, continuarea benzii pentru biciclete de pe strada Avram lancu (banda va avea lăţimea de 1,50 metri și va fi la același nivel cu suprafața carosabilă), se vor înlocui suprafețele de călcare cu pavaje din plăci din piatră naturală cu și fără diferențe de nivel, s-au propus locuri de șezut și rastele pentru parcarea bicicletelor, cablurile aeriene se vor introduce în subteran, s-au propus corpuri de iluminat pentru siguranța și confortul utilizatorilor pe timp de noapte, se vor completa aliniamentele de arbori.