Încep prospecțiunile geologice pentru Tunelul Meseș, parte a Autostrăzii Transilvania

Lucrările pregătitoare pentru unul dintre cele mai complexe tronsoane ale Autostrăzii Transilvania intră într-o nouă etapă. Consilierii locali din Zalău au aprobat, joi, un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin pentru realizarea prospecțiunilor geologice necesare construcției Tunelului Meseș, pe secțiunea Zalău – Nușfalău.
Un tronson de peste 6,6 miliarde de lei
Proiectul face parte din Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunile 3B3 și 3B4, cuprinzând traseul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, inclusiv tunelul rutier la profil de autostradă în zona Meseș. Contractul, cu o valoare de 6,62 miliarde de lei, este cel mai mare din infrastructura rutieră românească în prezent.
Detalii despre prospecțiuni
Conform documentației aprobate, în pădurea aflată în proprietatea publică a Municipiului Zalău vor fi realizate 11 foraje de mici dimensiuni, patru dintre acestea în zona de ieșire din tunel – pentru care este deja depusă documentația de scoatere definitivă din fondul forestier, fără compensare. Restul de foraje vor fi executate pe traseul tunelului până la intersecția cu drumul județean DJ 108R, spre localitatea Treznea.
Termenul stabilit pentru finalizarea tronsonului este 2031.