Încă un tronson din Autostrada Transilvania așteaptă să fie dat în trafic

Autor  admin   în       2 years în urmã     2559 Vizualizări.  

Aproape 9 km de șosea rapidă, din care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens, sunt gata pentru deschiderea traficului.

Inaugurarea oficială ar urma să vină săptămâna viitoare, conform hotnews.ro. „Ciotul” din Autostrada Transilvania a fost construit în aproape 16 luni și va fi deschis înaintea termenului contractual.

În urmă cu trei zile, a fost deschis lotul 2 din A10 Sebeș – Turda, astfel că se poate circula dintr-una pe autostradă de la Sibiu la Cluj.

Lucrările la Tronsonul A3 Ungheni – Târgu Mureș au început în iulie 2020 și au fost realizate de către constructorul Strabag, un contract doar pentru execuție (proiectarea era deja realizată) cu termen oficial de 18 luni.

Conform sursei citate, lucrările sunt aproape complet finalizate, iar constructorul se concentrează pe finalizarea ultimelor detalii, deschiderea traficului urmând a avea loc în jurul datei de 6 decembrie.

„Nu rezolvă decât probleme de trafic locale”

„Din cauza lungimii mici, ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă el este foarte important din alt punct de vedere: a fost construit practic într-un an și jumătate”, nota recent Asociația Pro Infrastructură.
„Trăim în țara unde autostrăzile se execută în 7 ani (A10 Sebeș-Turda 1 și 2), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (A3 Chiribiș-Biharia), ori reziliate abuziv (A1 Lugoj-Deva 2 unde fostul ministru Cuc și fostul director CNAIR Ștefan Ioniță sunt direct responsabili pentru despăgubirea de 236 milioane de lei plătită de români). Așadar, putem spune că acest proiect este un succes relativ, primul constructor după era Bechtel renunțând după ce CNAIR a întârziat nepermis rezolvarea birocrației”, mai notează Asociația.

A3 Târgu Mureș – Ungheni (Aeroport)

Lungime: 4,5 km autostradă + 4,7km drum de legătură
Constructor: Strabag
Valoare: 192 mil. lei
Contract semnat: 29 mai 2020 (ordin de începere lucrări – iulie 2020)
Termen de execuție: 18 luni (contractual – ianuarie-februarie 2022)

Finalizare probabilă: Q4 2021
Stadiu fizic oficial (octombrie – cf CESTRIN): 85%

Detalii despre proiect: 3 poduri și pasaje pe drumuri de legătură, 6 poduri și pasaje pe autostradă, 2 noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la rețeaua de drum existentă

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.