Îi strică planurile lui Grindeanu. Clujenii care contestă licitația pentru centura Timișoarei
Licitația de 1,7 miliarde lei pentru proiectarea și construirea Centurii Timișoara Vest a fost contestată la CNSC, potrivit datelor din Sistemul de Achiziții Publice. Constructorul ARL Cluj (parte a companiei austriece Strabag) a făcut contestație încă din etapa de depunere a ofertelor, termenul oficial pentru depunerea ofertelor fiind 29 martie.
Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest a fost publicată joi, 8 februarie, în SEAP, costul estimat pentru șoseaua cu 4 benzi și o lungime de 14 kilometri fiind cuprins între 1,7 și 2 miliarde lei. Este un alt caz (până la urmă fericit) de parcurs fulger pentru o investiție din zona de Vest a țării: în mai puțin de o lună de pe masa Guvernului (Hotărârea de Guvern aprobată în 18 ianuarie 2024). La sfârșitul anului trecut, Drumul Expres Oradea-Arad lua aviz pe bandă rulantă de la ministerele avizatoare în cursa pentru a prinde finanțarea din Programul Transport. Putem pune viteza pe seama dorinței ministrului timișorean al Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a obține simpatie (și voturi) acasă la el.
Contractul pentru centura Timișoara Vest are o durată de 30 de luni, 6 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Cu acest tronson din zona de vest, municipiul de pe Bega închide practic inelul de centură.