FOTO/VIDEO. Utilaje de mare gabarit în Someș. Proiectul de revitalizare a malurilor prevede construirea unui pod nou
Mai multe utilaje de mare gabarit, excavatoare și camioane, lucrează la reabilitarea malurilor Someșului Mic și în albia râului.
Utilajele se află în zona cartierelor Mănăștur și Grigorescu și nivelau malurile de pe partea dinspre Grigorescu. Excavatoarele scoteau pietrișul din albia râului și-l depozitau, pentru a-l folosi în următoarea etapă.
Angajații RADP au împrejmuit cu un gard perimetrul de la podul cu lacăte (vizavi de Parcul Iuliu Hațieganu – n.r.), până aproape de podul care unește cartierul Mănăștur de Grigorescu, unde este microhidrocentrala.
Ei au închis inclusiv trotuarul din acest perimetru, ceea ce i-a nemulțumit pe clujenii care locuiesc în această zonă, care au fost nevoiți să treacă pe cealaltă parte.
Proiectul de revitalizare a malurilor Someșului, realizat de o echipă de arhitecți spanioli, prevede inclusiv realizarea unui pod nou, pietonal și velo, în dreptul Parcului Rozelor, un lucru cerut de societatea civilă de ani buni.
Care sunt obiectivele lucrărilor
Malul stâng
· introducerea unei piste pentru biciclete adiacent străzii 1 Decembrie 1918, în poziția actualului trotuar. Pista vă avea dublu sens și o lățime de 3 metri, fiind separată față de trotuar și față de carosabil prin fâșii plantate;
· realizarea unui nou trotuar, paralel cu pista pentru biciclete și separat față de aceasta printr-o fâșie plantată;
· deplasarea pietonilor, atât pe direcția albiei, cât și perpendicular pe aceasta se vă face prin intermediul aleilor propuse, care corespund noii terasări a malului și care asigură accesul la dotările de agrement de pe diferitele ”paliere” ale parcului.
Vor fi realizate două alei pietonale paralele cu albia și șase alei perpendiculare, de acces spre Someș și de legătură între aleile principale;
· reabilitarea traseului pietonal de mal, care asigură continuitatea circulației de tranzit și de legătură majoră cu tronsoanele învecinate, refacerea pavajului și a parapetului de protecție spre apă;
· realizarea unui podeț pietonal și ciclistic peste Someș. Capetele podețului se află la intrarea în zona Parcului ”Plaja Grigorescu” dinspre str. 1 Decembrie 1918, respectiv în zona Parcului Rozelor;
· introducerea unei traversări pietonale nesemaforizate în zona sensului giratoriu la intersecția străzilor 1 Decembrie și Mirăslău;
· relocarea traversării pietonale semaforizate pe strada 1 Decembrie 1918 (zona Heinrich Heine), în vederea îmbunătățirii accesului în zona de agrement;
· relocarea traversării pietonale nesemaforizate pe strada 1 Decembrie 1918 (zona Petuniei), în vederea îmbunătățirii accesului în zona de agrement;
· amplasarea de rasteluri pentru parcarea bicicletelor și de stații de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice;
· refacerea și completarea plantațiilor de aliniament existente la strada 1 Decembrie 1918;
· modernizarea și reconfigurarea terenurilor de sport existente;
· modernizarea și reconfigurarea locului de joacă existent;
· pregătirea amplasării ulterioare a trei pavilioane/chioșcuri multifuncționale cu funcțiuni de alimentație publică, adiacent aleilor pietonale din zonă, prin realizarea fundației și a racordurilor la utilități;
· pregătirea amplasamentului pentru amplasarea a trei pavilioane/ chioșcuri multifuncționale/ de alimentație publică;
· prelungirea aleilor pietonale spre albia râului, sub forma a două platforme de belvedere, în vederea facilitarea accesului pietonal la apă.
Malul drept
· resistematizarea verticală a zonei cuprinse între Parcul Rozelor și Someș, în vederea eliminării obstacolelor și a asigurării accesului la râu și la zonele verzi aferente pentru toate categoriile de utilizatori;
· amenajarea unui scuar pietonal la capătul pasarelei pietonale propuse;
· desființarea împrejmurii Parcului Rozelor spre Someș;
· asigurarea continuității traseului pietonal prin prelungirea acestuia spre vest, în zona de contact între parc și Someș;
· reabilitarea traseului pietonal de mal, care asigură continuitatea circulației de tranzit și de legătură majoră cu tronsoanele învecinate, refacerea pavajului și a parapetului de protecție spre apă;