GALERIE FOTO. Primul tren electric n-a apucat să circule pe rutele din țară, că are deja contestatari: „Ăsta e tramvai sau metrou, nu tren în care să intre oameni cu bagaje”
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a prezentat noi imagini cu trenul electric adus luna aceasta de producătorul Alstom în România. Echipa de proiect RE-IR1 a ARF şi cea a supervizorului Egis Rail au efectuat inspecţia trenului, nefiind identificate defecte majore.
CITAT
„Inspecţia a avut loc în urma notificării transmise de furnizor pentru această zi şi face parte din procedurile oficiale de livrare, punere în circulaţie cu călători şi, ulterior, recepţie a vehiculului feroviar. În cadrul inspecţiei, nu au fost identificate defecte majore”.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară, 15 decembrie 2023
ARF a publicat imaginile cu noul tren electric pe contul său de Facebook, primul din cele 37 de rame electrice pe care Guvernul României le-a cumpărat pentru modernizarea transportului pe calea ferată.
Nici n-a reușit să facă oficial primul traseu pe calea ferată, că trenul electric produs de Alstom a și primit recenzii negative. Care se referă la confortul călătorilor în tren.
„Ăsta e tramvai sau metrou”
Primul tren electric Alstom Coradia Stream din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a sosit pe 4 decembrie în Gara de Nord, urmând să intre în teste statice şi dinamice, deoarece acest model de tren nu a mai circulat în România.
După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa.
2,42
de miliarde de lei (fără TVA) este valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de rame electrice
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi:
- București Nord – Constanța;
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
- București Nord – Brașov – Cluj;
- București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
- București Nord – Brașov;
- București Nord – Iași;
- București Nord – Suceava;
- București Nord – Galați;
- București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria;
- București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
- Cluj – Timișoara;
- Cluj – Suceava-Iași.
Caracteristici tehnice:
- Viteza: 160 km/oră;
- 6 vagoane;
- Lungime: 121,2 metri;
- Alimentare: 25kV 50 Hz;
- 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei;
- 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a;
- 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă);
- Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori;
- Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon;
- Zonă pentru transportul bicicletelor.
Sursa foto: Autoritatea Feroviară Română