GALERIE FOTO. Primul tren electric n-a apucat să circule pe rutele din țară, că are deja contestatari: „Ăsta e tramvai sau metrou, nu tren în care să intre oameni cu bagaje”

Autor  admin   în       11 luni în urmã     45800 Vizualizări.  

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a prezentat noi imagini cu trenul electric adus luna aceasta de producătorul Alstom în România. Echipa de proiect RE-IR1 a ARF şi cea a supervizorului Egis Rail au efectuat inspecţia trenului, nefiind identificate defecte majore.

CITAT

„Inspecţia a avut loc în urma notificării transmise de furnizor pentru această zi şi face parte din procedurile oficiale de livrare, punere în circulaţie cu călători şi, ulterior, recepţie a vehiculului feroviar. În cadrul inspecţiei, nu au fost identificate defecte majore”.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară, 15 decembrie 2023

ARF a publicat imaginile cu noul tren electric pe contul său de Facebook, primul din cele 37 de rame electrice pe care Guvernul României le-a cumpărat pentru modernizarea transportului pe calea ferată.

Nici n-a reușit să facă oficial primul traseu pe calea ferată, că trenul electric produs de Alstom a și primit recenzii negative. Care se referă la confortul călătorilor în tren.

„Ăsta e tramvai sau metrou”

„Fraților, ăsta e tramvai sau metrou, dar nu e tren în care să intre oameni cu bagaje. Sunt culoare foarte înguste. Va fi un chin. De asemenea, scaunele nu sunt pentru a sta în ele mai mult de o oră. Un tren adevărat are compartimente si culoare largi”, a remarcat Georgian Oproiu, pe pagina de Facebook a ARF.
Nemulțumirea acestuia se referă la faptul că noul tren electric care va străbate România are locuri comune, strâmte și înguste, și nu cum era odinioară cu compartimente de clasa I și a II-a, în care aveai o oarecare intimitate și puteai să ieși pe culoar.
„Vei avea și alte trenuri la dispoziție, de alea ‘adevărate’, pe care operatorul de stat foarte probabil le va și moderniza. Aceste rame eiectrice au fost achiziționate pentru a creste frecventa trenurilor interregio existente, cei care călătoresc pe distante lungi își planifică calatoria din timp și nu folosesc metoda hop-in.
Plus de asta, care tramvaie? Nu mi se par deloc mai inconfortabile la interior decât trenurile Siemens ICE sau Pesa Dart. Și alea au culoare înguste, pe principiul sa încapă cat mai multe scaune, iar tarifele nu sunt deloc comparabile”, i-a răspuns Adrian Ilie, unul dintre cei care urmăresc pagina de FB a Autorității pentru Reformă Feroviară și care spune despre el că „a dobândit cunoștințe feroviare solide, în urma unei activități de zeci de ani și a unei experiențe de viață”.
Primul tren electric a sosit în România în 4 decembrie

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a sosit pe 4 decembrie în Gara de Nord, urmând să intre în teste statice şi dinamice, deoarece acest model de tren nu a mai circulat în România.

După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa.

2,42

de miliarde de lei (fără TVA) este valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de rame electrice

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi:

  • București Nord – Constanța;
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
  • București Nord – Brașov – Cluj;
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
  • București Nord – Brașov;
  • București Nord – Iași;
  • București Nord – Suceava;
  • București Nord – Galați;
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria;
  • București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
  • Cluj – Timișoara;
  • Cluj – Suceava-Iași.

Caracteristici tehnice:

  • Viteza: 160 km/oră;
  • 6 vagoane;
  • Lungime: 121,2 metri;
  • Alimentare: 25kV 50 Hz;
  • 10 uși duble, pe fiecare parte a ramei;
  • 351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a;
  • 4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă);
  • Zonă bar bistro care va fi echipată de operatori;
  • Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon;
  • Zonă pentru transportul bicicletelor.

Sursa foto: Autoritatea Feroviară Română 

Unii au citit și acest articol:

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.