GALERIE FOTO. Giganții BMW și NTT DATA Group au deschis la Cluj primul lor hub IT din România. 250 de angajați în acest an, peste 1.000 în viitor
BMW, unul dintre cei mai puternici constructori de autovehicule din lume, și gigantul japonez în tehnologie și telecomunicații NTT DATA Group au lansat, joi, la Cluj-Napoca, un hub tehnologic IT în care vor lucra, până la sfârșitul acestui an 250 de persoane, după care numărul lor ar putea crește la „peste 1.000 de angajați” în următorii ani.
Direcția se reflectă în obiectivele de afaceri ambițioase: scopul este de a obține o cifră de afaceri în zona a zeci de milioane de euro până la sfârșitul anului.
În cooperare cu NTT DATA, BMW TechWorks România va deveni hub-ul proiectelor europene IT și software și va accelera transformarea digitală a companiei. De subliniat că de rezultatele muncii prestate la Cluj de noul hub IT va beneficia doar concernul BMW, conform celor declarate de noii șefi ai BMW TechWorks România. Centrul de la Cluj va dezvolta pentru BMW proiecte și soluții IT care vor fi utilizate în producție, dezvoltare, resurse umane, vânzări și servicii financiare.
Noul hub tehnologic de la Cluj, BMW TechWorks România, va fi condus de doi români: Emil Petru și Marian Haus (care a plecat de la Cluj în urmă cu 20 de ani, dar a revenit pentru noua provocare).
Emil Petru (foto stânga) și Marian Haus vor conduce BMW TechWorks România de la Cluj.
120
de tineri vor fi angajați la Cluj în perioada imediat următoare; numărul lor va crește la 250 până la finalul acestui an și la peste 1.000 în următorii ani.
La deschiderea de joi a centrului tehnologic de la Cluj, au participat și au ținut speech-uri Maria Metz, CEO NTT DATA Cluj – România, Alexander Buresch, CIO și senior vice president al BMW Group IT, Chieri Kimura, EVP NTT DATA, Ralf Waltram, vicepreședinte BMW Group și Șeful Global DevOps Hubs, Emil Boc, primarul Clujului, Marian Haus, COO BMW TechWorks România și Emil Petru, CEO BMW Techworks România și peste 100 de angajați ai NTT de la Cluj.
Emil Boc și-a exprimat satisfacția față de reprezentanții BMW Group, asigurându-i de sprijinul continuu prin investiții și politici publice menite să faciliteze dezvoltarea sustenabilă a sectorului de business și servicii.
„Cu această ocazie, am subliniat că urmărim să consolidăm orașul nostru ca centru recunoscut internațional în inovare, tehnologie și IT. Avem avantaje competitive de necontestat precum universitățile care pregătesc talentele locale și creează forță de muncă extrem de bine pregătită. De altfel, unul dintre avantajele competitive principale ale orașului nostru este colaborarea strânsă dintre universități, mediul privat, cetățeni și administrație în direcția obiectivului comun de a dezvolta ecosistemul local de inovare și de a pregăti pentru slujbele viitorului”, a declarat edilul-șef al Clujului.
Prezentarea a fost făcută afară de către Bogdan Bob Rădulescu (foto jos), care s-a descurcat foarte bine.
La deschiderea noului hub de la Cluj, au participat jurnaliști din presa locală și națională, dar și din Germania. În timpul conferinței de presă, o jurnalistă germană l-a întrebat pe reprezentantul BMW Group, Ralf Waltram, care au fost motivele pentru care a fost ales Clujul pentru deschiderea acestui hub.
„Cluj-Napoca a fost ales din motive ce țin de ecosistemul pentru inovație și de numărul mare de talente pe scena tech”, a explicat oficialul german.
„Cu BMW TechWorks România, ne consolidăm amprenta în UE și contribuim în mod semnificativ la experiența digitală a clienților noștri”, a explicat Alexander Buresch, CIO și Senior Vice President al BMW Group IT și subliniază: „Centrele noastre IT globale ne asigură dezvoltarea IT-ul de business, expertiză software pe termen lung și accelerează implementarea strategiei noastre IT bazată pe cele mai noi tehnologii, cum ar fi inovațiile cloud și AI”.
Parteneriat cu NTT DATA
NTT DATA este un partener de lungă durată al BMW Group și contribuie la joint venture cu experiența vastă în dezvoltarea agilă de software și rețeaua excelentă din mediul IT din România. „Colaborarea noastră cu BMW Group este o dovadă a respectului nostru reciproc și a viziunii comune pentru viitorul industriei auto. Combinând punctele noastre forte, suntem pregătiți să oferim soluții inovatoare și transformatoare de care vor beneficia clienții noștri din întreaga lume”, a spus Chieri Kimura, EVP NTT DATA, Inc., CEO EMEAL.
„BMW TechWorks România este condusă de doi parteneri puternici, cu obiectivul de a deveni o referință pentru transformarea digitală a ecosistemului industrial al BMW Group. Este o misiune de onoare pe care NTT DATA a primit-o în urma unui parteneriat valoros de peste 30 de ani între cele două companii ale noastre”, a subliniat Maria Metz, CEO NTT DATA România (foto).
Condiţii ideale pentru o creştere dinamică
Joint venture-ul își va dubla numărul de angajați până la 250 de experți până la sfârșitul anului. Pe termen lung, scopul este de a ajunge la peste o mie de angajați pentru a extinde constant expertiza globală în software a BMW Group. Direcția dinamică de creștere se reflectă și în obiective de afaceri ambițioase: scopul este de a obține o cifră de afaceri în zona a zeci de milioane de euro până la sfârșitul anului.
Aceștia sunt primii dintre cei 250 de angajați din acest an care vor lucra pentru noul hub IT de la Cluj. Foto: Media9
Ralf Waltram, vicepreședinte BMW Group și Șeful Global DevOps Hubs explică: „BMW TechWorks România se alătură unei rețele globale de centre IT care include deja locații în Germania, Africa de Sud, SUA, Portugalia și China” și adaugă: „Cluj-Napoca, cunoscut pentru ecosistemul său care susține inovația, pentru antreprenoriat, start-up-urile și densitatea mare de talente IT, oferă condiții ideale pentru joint venture”.
Focus pe proiecte IT în Europa
Noul hub IT dezvoltă componente centrale pentru proiecte IT, cu accent pe Europa:
- Connected Procurement: Lanțurile de aprovizionare și sistemele de control extrem de complexe necesită sisteme IT conectate.
- Digital Shopfloor: IT de producție modernă ca element central al BMW iFactory, programul de producție inteligentă BMW Group.
- Model de vânzări directe: Dezvoltarea componentelor IT centrale pentru implementarea modelului de vânzări directe BMW și MINI în Europa.
Marian Haus, COO BMW TechWorks România: „Vrem să atragem talent IT calificat pentru creșterea noastră rapidă în următorii ani. Apreciem educația tehnică excelentă din universitățile din Cluj-Napoca și scena tehnologică plină de viață a orașului”.
Emil Petru, CEO BMW Techworks România adaugă: „Suntem mândri să facem parte din BMW Group de astăzi și să jucăm un rol decisiv în modelarea transformării digitale a companiei aici, în România”.
În total, peste 9.400 de angajați din întreaga lume lucrează deja în domeniul IT și al dezvoltării software pentru BMW Group și întreprinderile sale mixte.
BMW are o colaborare de peste 30 de ani cu NTT DATA și s-a bazat pe amprenta a acestei companii în România. Noul centru de software de la Cluj va avea ca scop sprijinirea BMW Group IT în Europa și dezvoltarea de proiecte și inovații IT pentru producție, dezvoltare, resurse umane, vânzări și servicii financiare BMW.
Oportunitățile de angajare la BMW TechWorks România pot fi găsite aici: https://www.bmwtechworks.ro/careers
Despre NTT DATA România. Investiții de peste 3,5 miliarde în cercetare la nivelul grupului
NTT DATA România, parte din NTT DATA Group este lider în transformare digitală și inovație. Compania furnizează soluții și servicii de ultimă generație care cresc eficiența, sustenabilitatea și profitabilitatea clienților săi. Portofoliul NTT DATA Cluj – România include o gamă variată de servicii IT, de la securitate cibernetică, consultanță și dezvoltare de sisteme, până la soluții de outsourcing și cloud, adaptate pentru a satisface nevoile dinamice ale industriilor diverse.
La nivel de grup, NTT DATA dezvoltă venituri de peste 30 de miliarde de dolari. Grupul deservește 75% din Fortune Global 100 și ajută clienții să inoveze, să optimizeze și să se transforme pentru a avea succes pe termen lung. Grupul NTT DATA investește anual peste 3,6 miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare pentru a sprijini organizațiile și societatea să avanseze cu încredere și sustenabilitate în era digitală.