GALERIE FOTO. Cum arată noile trenuri electrice care vor străbate țara; totul este computerizat. Primul tren ajunge în această seară în România
Primul tren electric produs de Alstom în Polonia pentru a fi livrat României ajunge în această seară la Curtici, iar în 5 decembrie la Bucureşti, transmite Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Este primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani de autoritățile române, când au fost achiziționate Săgețile Albastre.
Trenul va fi livrat României, prin ARF, în cadrul contractului privind achiziţia a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs. Rama electrică a trecut testele şi inspecţia finală făcute în fabrică, a fost expediată în 29 noiembrie din Polonia și va ajunge sâmbătă seara la Curtici.
După efectuarea testelor statice și dinamice (care vor avea loc la Făurei), trenul electric va intra în circulație,
cu călători, pe linia feroviară CFR București-Constanța.
DECLARAȚIE
„Trenul pleacă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în ţară, în seara de 2 decembrie 2023. La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară
Potrivit economedia.ro, în prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFR şi pe reţeaua feroviară publică.
După finalizarea tuturor acestor etape şi atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
2,42 miliarde
de lei, fără TVA, este valoarea totală a proiectului finanțat din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,42 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi:
- București Nord – Constanța;
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
- București Nord – Brașov – Cluj;
- București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
- București Nord – Brașov;
- București Nord – Iași;
- București Nord – Suceava;
- București Nord – Galați;
- București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria;
- București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
- Cluj – Timișoara;
- Cluj – Suceava-Iași.
Sursa foto: Autoritatea Feroviară Română