GALERIE FOTO. Cum arată, la începutul lunii mai, lucrările de revitalizare a malurilor Someșului. Imagini surprinse din dronă
„Estimarea noastră este că în a doua parte a anului acest proiect să fie gata”, a mai spus atunci viceprimarul Clujului.
Proiectul „Revitalizarea culoarului de mobilitate aferent Someșului, modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului, zona I”, derulat din fonduri europene, costă peste 31 milioane de euro, față de 25 de milioane de euro aprobați inițial.
Ce prevede proiectul realizat de spaniolii de la Practica
Proiectul de revitalizare a malurilor Someșului, realizat de o echipa de arhitecți spanioli de la Practica, prevede realizarea unui pod nou, pietonal și velo, în dreptul Parcului Rozelor, un lucru cerut de societatea civilă de ani buni.
„Modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului – zona I Lunca Someșului Mic”. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020. „Rethinking Someș”.
Obiectivul de investiții se întinde pe o suprafață de aproximativ 146.500 mp și cuprinde malurile intravilane ale Someșului în zona străzilor Paul Ioan, 1 Decembrie 1918, Plopilor, Gavril Muzicescu, Sigismund Toduță, Splaiul Independenței, Mamaia, Dragalina, precum și în zona adiacentă parcurilor Rozelor și Iuliu Hațieganu.
Execuția lucrărilor se execută secvențial, pe tronsoane succesive, de la vest spre est, pe cele două maluri:
– Tronsonul 1: Strada Donath – strada Mirăslău;
– Tronsonul 2: Strada Mirăslău – strada Petuniei;
– Tronsonul 3: Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”;
– Tronsonul 4: Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” – Podul Garibaldi;
– Tronsonul 5: Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918;
– Tronsonul 6: Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia;
– Tronsonul 7: Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie.