GALERIE FOTO. CNAIR ne spune când vor fi deschise cele două loturi de pe Autostrada Transilvania finanțate prin PNRR. Pe șantiere sunt 900 de drumari și 300 de utilaje

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã     965 Vizualizări.  

Constructorul UMB lucrează cu aproape 900 de drumari și 300 de utilaje pe cele două secțiuni finanțate prin PNRR din Autostrada Transilvania, iar deschiderea circulației, pe tronsoane, se poate face începând cu 2024, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cea mai dificilă secțiune, Nădășelu-Zimbor (30 de km.), cu numeroase pasaje și viaducte, dar și alunecări de teren este la 51 % și are termen prelungit pentru 2025, iar tronsonul mai ușor, Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.), a ajuns la 25 % și va fi deschis în 2024.

O echipă de specialiști din CNAIR a verificat stadiul lucrărilor direct în șantiere.

860

de muncitori și 281 de utilaje lucrează pe șantierele de pe cele două loturi ale Autostrăzii Transilvania

„Echipa de experți din cadrul CNAIR a verificat stadiul lucrărilor și mobilizarea antreprenorului român pe șantierele secțiunilor Nădășelu – Mihăiești (16,80 km.), Mihăiești – Zimbor (13,26 km.) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.).
🟠 Lucrări în execuție pe secțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor (30,06 km.)
▶️ Lucrări la poduri, pasaje și viaducte;
▶️ Lucrări de consolidare;
▶️ Lucrări de colectare și evacuare a apelor;
▶️ Confecționare armături;
▶️ Executare elemente prefabricate: grinzi de beton, predale, lise parapet;
▶️ Asamblare tabliere metalice.
În șantier sunt mobilizați un număr de 700 de muncitori și 226 de utilaje.
🟠 Lucrări în execuție pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.)
▶️ Lucrări la poduri, pasaje și viaducte;
▶️ Lucrări de relocare utilități;
▶️ Confecționare armături;
▶️ Confecționare elemente prefabricate – grinzi din beton.
În șantier sunt mobilizați un număr de 160 de muncitori și 55 de utilaje.
Din cauza vremii nefavorabile din ultima perioadă nu se pot executa lucrări de terasamente, șanțuri, drenuri sau drumuri de întreținere”, se arată în comunicatul CNAIR.
____________________________________________

Secțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor

Lungime: 30,06 km.;
Antreprenor: Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Electromontaj SA;
Valoare contract: 1,625 miliarde de lei, fără TVA;
Sursa de finanțare: PNRR;
Stadiul fizic: 51,50%;
Termen deschidere: 2025.
____________________________________________

Zimbor – Poarta Sălajului

Lungime: 12,24 km.;
Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;
Valoare contract: 680,4 milioane de lei, fără TVA;
Sursa de finanțare: PNRR;
Stadiu fizic: 25%;
Termen deschidere: 2024.
Sursa foto: CNAIR/via Facebook

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.