GALERIE FOTO & VIDEO Calvarul de pe strada Frunzișului nu s-a încheiat: termenul pentru finalizarea sensului giratoriu a fost depășit din nou

Autor  Tudor Știrbu   în       2 years în urmã     4091 Vizualizări.  

Lucrările la giratoriul de pe strada Frunzișului n-au fost încheiate la termenul promis de constructor la sfârșitul anului trecut. Și e foarte posibil să nu fie gata nici în această lună. Termenul mai fusese depășit o dată: lucrările trebuiau finalizate încă de anul trecut.

Anunțul din 6 decembrie: 45 – 47 de zile lucrătoare

Executantul acestor lucrări, societatea clujeană Studium Green s.r.l., anunța pe 6 decembrie 2021 că lucrările vor fi încheiate în circa 45 – 47 de zile lucrătoare, posibil undeva prin februarie anul curent.

Citește articolul în care exectuantul a făcut această promisiune: Cât mai durează lucrările la giratoriul de pe strada Frunzișului

Totuși, constructorul a pus o condiție obligatorie: să fie vreme prielnică. Ploaia, ninsoarea, temperaturile scăzute – explica executantul – blochează toate lucrările de construcții. La acel moment, mobilizarea de pe șantier a fost maximă (foto jos).

Ce s-a întâmplat de atunci și până acum? În tot acest timp, vremea a fost destul de prietenoasă cu executantul lucrărilor. În sensul că n-am avut o iarnă grea, cu zăpadă mare, viscol sau îngheț.

După numărătoarea făcută de Media9, din 6 decembrie 2021 și până azi au trecut deja 69 de zile lucrătoare.

VIDEO AICI:
https://fb.watch/bH3XR7p9tq/

La ce se lucrează acum

Giratoriul de pe Frunzișului n-a prins contur. Încă sunt marcaje și indicatoare (foto jos) pe ambele sensuri de circulație, care îi îndeamnă pe șoferi să respecte viteza și să fie atenți la lucrări.

Astăzi (joi, 10 martie – n.r.), la ora vizitei făcută de reporterul Media9 pe șantier, un picon (utilaj cu pickhammer – n.r.) îndepărta stratul de asfalt chiar în curbă, pe partea unde se află supermarket-ul LIDL.

Pe cealaltă parte, muncitorii au finalizat o bucată de trotuar pe o lungime de aproximativ 50 de metri, cum vii dinspre Mănăștur, și au montat un parapet metalic.

Însă trotuarul se termină brusc înainte de a intra în curbă. În plus, nu se văd lucrările la pasajul pietonal de subtraversare pentru pietoni.

Sigur, nu e o simplă lucrare. Proiectul este atât de complex, încât pe 6 decembrie 2021 a făcut obiectul unei lecții deschise cu vreo 50-60 de studenți ai Universității Tehnice (foto jos).

A fost vorba de o acțiune a cadrelor universitare de la UTCN, care au vrut să le explice studenților, la fața locului, ce se întâmplă și cum se construiește unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Cluj. Și sigur nu numai din Cluj.

Obiectivele verzi ale proiectului:

  • Alveole pentru stațiile de bus (în ambele direcții, pentru încurajarea transportului alternativ);
  • Pasaj pietonal subteran de subtraversare pentru facilitarea accesului pietonilor;
  • Crearea circulației pietonale pentru o arteră principala a orașului, care leagă două cartiere importante;
  • Zone înierbate;

Ce lucrări face Studium Green

Studium Green s.r.l. și-a asumat prin planul urbanistic zonal realizarea sensului giratoriu, fără de care accesul la blocurile din interiorul și exteriorul curbei ar fi dificil și riscant. Se regularizează astfel și accesul spre Lidl.

Costurile se ridică la circa 2 milioane de euro și sunt suportate în solidar de magazinul Lidl și de Studium Green.

Sensul giratoriu se mută în afara carosabilului actual; strada se va lărgi, pentru că în curbă sunt acum doar două benzi de circulație, iar după realizarea sensului giratoriu vor fi patru. Pantele străzii vor fi mai line atât în amonte, cât și în aval.

Va fi amenajat și un pasaj pietonal subteran, care va face conexiunea între zonele din interiorul, respectiv exteriorul curbei, evitându-se astfel posibilele accidente la traversarea străzii.

Lucrările la giratoriu au început în decembrie 2020

Lucrările au început în decembrie (2020 – n.r.). Am turnat 212 piloți forați, am excavat 100.000 de tone de umplutură, pentru că acolo era un soi de groapă de depozitare clandestină, și am înlocuit cu material de fundare bun. Ne costă două milioane de euro”, a declarat atunci, pentru Media9, Dorin Bob, proprietarul companiei Studium Green.

Utilaje implicate:

  • Excavator-3 bucăți
  • Cilindru compactor: 3 buc.
  • Buldoexcavator: 2 buc.
  • Dumper: 2 buc.
  • Picon excavator: 1 buc.
  • Buldozer: 1 buc.
  • Freze: 2 buc.

***

În cursul zilei de joi după-masa, Media9 i-a contactat pe reprezentanții Studium Green pentru un punct de vedere referitor la aceste lucrări. Neprimind răspuns, a revenit vineri dimineața, la ora 9:30, când a discutat cu Cristina Socorovschi, PR-ul firmei care execută lucrările pe Frunzișului. Ea a cerut timp pentru a se documenta, dar răspunsul n-a venit nici după cinci ore mai târziu. Media9 a decis să publice articolul în această variantă și să facă o actualizare cu răspunsul constructorului (când acesta va veni).

Iată întrebările pe care Media9 le-a adresat reprezentanților societății Studium Green:

  • De ce au întârziat lucrările la sensul giratoriu de pe strada Frunzișului?
  • Cât vor mai dura?
  • Care este noul termen pentru finalizarea lor?
  • Este posibil ca valoarea lucrărilor să treacă de suma de 2 milioane de euro ce fusese vehiculată la început
  • Dacă da, la cât estimați?

 

 

About