GALERIE FOTO. Au început lucrările la podul provizoriu spre Mărișel

Autor  admin   în       2 years în urmã     1109 Vizualizări.  

Consiliul Județean Cluj a început lucrările de construire a unui pod provizoriu în localitatea Someșu Rece, comuna Gilău, pe drumul județean 107P.  

Traficul auto și pietonal pe podul dintre localitățile Someșu Rece și Someșu Cald fusese închis pe 16 iulie, după ce autoritățile locale și specialiștii constataseră că elementele de rezistență ale podului au fost complet distruse.

Citește și acest articol: Traficul spre Mărișel a fost închis: „Elementele de rezistență ale podului sunt complet distruse”

DECLARAȚIE

„Scopul construirii podului este de a permite derularea circulației rutiere pe acest drum de mare interes, mai ales turistic, în deplină siguranță. Termenul de finalizare a lucrării este de maximum 30 de zile. Ulterior, vechiul pod va fi demolat, urmând a fi construit unul nou, conform celor mai exigente standarde în domeniu”.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj

Lucrările de intervenție în regim de primă urgență vizează construirea unui pod provizoriu în amonte de podul situat la poziția kilometrică 4+310 pe care circulația se desfășoară cu restricții de viteză și tonaj în urma degradărilor descoperite la structura de rezistență.

Podul provizoriu va fi construit pe o structură metalică, va avea o lungime de 40 de metri și este prevăzut cu o bandă de circulație, traficul urmând să se desfășoare, alternativ, pe ambele sensuri. De asemenea, podul provizoriu este prevăzut și cu un trotuar destinat pietonilor.

 

Circulația pe vechiul pod, cu restricții

Până la finalizarea construirii podului provizoriu, circulația pe podul din localitatea Someșu Rece, de la kilometrul 4+310, se desfășoară, în continuare, cu anumite restricții, după cum urmează:

  • Accesul este interzis vehiculelor cu masa totală maxim autorizată mai mare de 3,5 tone sau care au o înălțime mai mare de 2,5 metri;
  • Viteza de circulație este limitată la 5 km/h;
  • Impunerea unui interval de cel puțin 40 metri între vehicule.

Potrivit reprezentanților CJ Cluj, în urma expertizării tehnice a podului, au fost executate în regim de urgență lucrări de punere în siguranță, prin montarea unei palei metalice pe un pilon de susținere și a unor prese care țin podul sub presiune.

În cadrul lucrărilor de modernizare și reabilitare, din fonduri europene, care vizează drumul județean 107P (DN 1) Gilău – Mărișel – DN 1R, vechiul pod va fi demolat și va fi construit un pod nou.

Citește și acest articol în care președintele CJ Cluj spune de ce a luat decizia de a închide traficul pe podul spre Mărișel: „Expertul mi-a spus să opresc circulația în totalitate. Eu nu vreau o catastrofă!” 

Sursa foto: Consiliul Județean Cluj/via Facebook

About