Francezii fac calea ferată electrificată Cluj – Episcopia Bihor. Asocierea câștigătoare a licitației vrea să se implice și la metrou

Autor  admin   în       1 year în urmã     4035 Vizualizări.  

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestațiile pe care le-au depus constructorii Astaldi (Italia) și PORR (Austria) la contractul de 1,6 miliarde de lei pentru modernizarea primului lot al M 300 Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră Ungaria), lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș câștigat în octombrie de RailWorks, asocierea Alstom – Arcada.

Alstom și Arcada sunt parteneri în acest proiect, dar rivali în licitația pentru metroul clujean. Alstom și Arcada Company fac parte din asocierea în care lider este Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Alstom sunt francezi, în vreme ce Arcada este o companie cu sediul la Galați.

Citește și articolul:  Gata, s-au depus ofertele. Cursă în doi pentru metroul Clujului

Decizia CNSC: contestații nefondate

CNSC a judecat ambele contestații și le-a respins ca nefondate, iar CFR Infrastructură se apropie de semnarea contractului parțial finanțat din PNRR, conform economedia.ro. Astfel, CFR Infrastructură ar putea avea cinci din cele opt mari contracte feroviare semnate pentru M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad și M 300 Cluj-Oradea.

Pe M 100 sunt deja trei contracte semnate cu Astaldi și cu FCC, iar pe M 300 este semnat cu FCC (Spania) contractul pentru lotul 3 Poieni – Aleșd ( 53 km.)

Asocierea Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru lotul 1 Cluj -Aghireș (31 km.) pe 22 octombrie cu o ofertă de 1,5 miliarde lei. Noua lege a achizițiilor publice obligă autoritatea contractantă să semneze contractul după decizia CNSC fără a mai aștepta vreo eventuală contestație la Curtea de Apel București.

Ofertele depuse pentru primul lot

1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.

2. PORR CONSTRUCT

3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY

4. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.

5. YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

 1.505.138.213,54

de lei, fără TVA, este valoarea financiară estimată a contractului pentru primul lot al magistralei Cluj – Oradea.

Cele patru contracte pentru modernizarea/electrificarea magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie 2022, iar finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde de euro.

O linie de cale ferată de 166 kilometri cu o viaţă depăşită

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

4

ani vor dura lucrările la Magistrala 300.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului.

Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.

CITAT

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18 kilometri de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”

nota de fundamentare a ministerului Transporturilor.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.