Frână pentru trenul metropolitan: CFR mai cere o linie de cale ferată

Clujul aștepta cu interes studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan, în luna decembrie; se mai aștepta doar avizul CFR, iar când acesta a venit, lucrurile s-au complicat serios. Compania cere încă un fir de cale ferată de la gara Cluj spre Aphida. Asta duce și la o creștere foarte mare de preț pentru acest obiectiv de investiții, respectiv scade șansele sale de implementare.
Primarul Emil Boc a dezvăluit astăzi cerința celor de la CFR. Evident, al treilea fir de cale ferată ar urma să se facă pe cheltuiala municipiului, eventual pe fonduri europene sau PNRR.
“Ca să fie implementat proiectul, trebuie un nou fir de la gară la Apahida, altfel trenurile ar circula o dată la o oră și jumătate. Iar trenul metropolitan trebuie corelat cu culoarul de nord. Nu vrem să renunțăm nici la culoar, nici la trenul metropolitan, așa că acum avem totul pe masă și ne gândim cum să facem”, a spus primarul Clujului.
Culoarul rutier de nord leagă gara de IRA. Iată un material recent pe acest subiect:
Bonțida – Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Baciu – Gârbău este culoarul feroviar propus. La Gârbău ar urma să se realizeze și un park&ride.
Trenurile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră sau din oră în oră, lucru care de asemenea se va stabili prin studiul de fezabilitate.