Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) transmite că au fost reluate lucrările pe șantierul drumului care va lega DN 1 (lângă Tureni) de Autostrada Transilvania (A3) Turda – Gilău. Stadiul lucrărilor a ajuns la 11%.
130
de muncitori și 100 de utilaje lucrează acum pe șantierul de lângă Tureni.
Lucrările au fost întrerupte la sfârșitul anului trecut, existând atunci temeri că lucrarea nu mai are finanțare. Mai trebuie spus un lucru: în octombrie 2023, pe șantierul de lângă Tureni erau mobilizați 220 de muncitori și 190 de utilaje.
Acum, CNAIR ne anunță că pe șantierul viitorului DEx4 lucrează 130 de muncitori și 100 de utilaje. Diferențe semnificative. Dar să vedem partea plină a paharului: hopul a fost trecut, iar lucrările au fost reluate.
Comunicatul CNAIR:
„S-au reluat lucrările și pe șantierul Legăturii A3 – DN1 (în dreptul localității Tureni)
Lucrări în execuție:
Structuri;
Drenuri longitudinale (km. 0+800, km. 1+592);
Drumuri tehnologice.
În șantier sunt mobilizați un număr de 130 de muncitori și 100 de utilaje.
Antreprenor: Asocierea Dimex 2000 Company SRL (lider de asociere) – Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Con-A Operations SRL;
Lungime drum expres: 5 kilometri;
Lungime bretele la nodul cu A3: 5 kilometri;
Lungime bretele la nodul cu DN1: 2,7 kilometri;
Durată contract: 18 luni – execuție;
Valoare contract: 562,6 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: POIM;
Stadiu actual: 11%”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Contractul de începere a lucrărilor a fost semnat pe 21 august 2023 și are termen de execuție 18 luni. Adică sfârșitul lunii februarie 2025. După primele luni, constructorul a promis să încheie lucrările mai repede, respectiv în decembrie 2024.
Sursa foto: CNAIR
Unii au fost interesați și de acest articol, apărut pe Media9 în urmă cu o săptămână: