FOTO. Cam așa va arăta culoarul acesta…
Constructorii au îndepărtat mai multe dintre gardurile de pe șantierul noului pod peste Canalul Morii, în zona “străpungerii” dinspre Platinia spre strada Uzinei Electrice. Grinzile sunt puse deja de anul trecut, dar încă nu s-a turnat asfalt nici pe pod, nici în zona unde, înainte, era un scuar verde. Dar lucrurile arată cumva, dacă vii dinspre podul Garibaldi sau invers, dinspre Calea Mănăștur, viitorul traseu se dezvăluie deja.
Proiectul cunoscut la Primărie sub denumirea „PUZ Mărginașă” urmează să fie gata anul acesta. Odată cu finalizarea sa, ar urma să se introducă benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun și pe Moților – Calea Mănăștur.
40.551
metri pătrați măsoară suprafața supusă reabilitării.
Străzile Oțetului și Uzinei Electrice vor avea 21 de metri lățime, cu trotuare de cel puțin 1,9 metri, cu piste de biciclete de 2 metri lățime, cu benzi auto de 2,9, respectiv 3 metri. Strada Mărginașă ar urma să ajungă la 9,7 metri lățime (benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri înainte de intersecție. Proiectanții propun exproprierea unor curți și doar a 105,71 metri pătrați construiți.
Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic.
Pe Moților și pe Ilie Măcelaru s-au expropriat 3.155 de metri pătrați. 1.205 mp construiți, pe Moților, respectiv 558 de metri pătrați, din care 263 construiți, pe Ilie Măcelaru.
În cadrul proiectului se vor planta 67 de arbori foioși, 33 de arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 de arbuști ornamentali și 175 de plante perene.
Executantul lucrărilor este compania ARL Cluj s.a., iar valoarea contractului este de 26.502.699,47 lei fără TVA, peste cinci milioane de euro.