Foc încrucișat. Emil Boc, atacat pentru parcările modulare promise
Bugetul municipiului pe 2020 a fost votat astăzi, în ședința de Consiliu Local. Primarul Emil Boc a făcut o prezentare in extenso a principalelor direcții de cheltuire a banilor. 22 de opțiuni “pentru”, trei “împotrivă” a fost scorul la vot (deși în opoziție, cei doi reprezentanți ai ALDE au votat „pro”), însă proiectul a fost dezbătut intens.
PSD a avut o tresărire de orgoliu și l-a criticat pe Boc. “Din 2012 până în prezent ați acceptat toate proiectele propuse de noi, culese de PSD de la cetățeni, însă apoi le-ați ținut la sertar. Am crezut degeaba în bunele dvs intenții”, a spus liderul social-democraților din deliberativul local, Dan Morar. PSD a propus parkinguri modulare încă din precedentul mandat, dar nu s-a construit niciunul până astăzi. Sistemul park&ride nu s-a implementat încă la Cluj. Nici parcările temporare din zona centrală, pentru biciclete/motociclete/scutere. Nu s-a avansat cu parcurile supravegheate video, astfel încât copiii să aibă un plus de siguranță. Nu s-a pornit edificarea unui nou corp de clădire la școala “Iuliu Hațieganu”. Iată observațiile lui Morar, apreciate și incluse în buget de primarul Emil Boc în 2018. Consilierul local s-a arătat nemulțumit și de numărul mic de locuri în creșă, considerând că municipalitatea ar trebui să facă o prioritate din construirea creșelor.
Emil Boc a ripostat. A spus că Primăria nu a găsit constructor pentru parcările modulare, că prima parcare de tip park&ride se va realiza la aeroport (este însă un proiect al Consiliului Județean n.r.). A arătat de asemenea că anul acesta vor apărea 180 de noi locuri în creșe, prin inaugurarea spațiilor de pe străzile Grigore Alexandrescu și Meziad. A împus guvernarea PSD, care nu a votat pachetul de legi privind acordarea tichetelor de creșă. Nu a pomenit nimic de locurile de parcare pentru biciclete/motociclete/scutere, deși anul acesta, la un post de radio, anunțase că a împuternicit un reprezentant al Primăriei să caute amplasamente.
În problema parcărilor modulare s-a implicat și Călin Groza, reprezentând alianța USR – PLUS (care nu face parte din Consiliul Local în acest moment). Groza a cerut cuvântul și a oferit exemple de societăți românești și străine, dar cu filială în țara noastră, care instalează garaje supraterane temporare. Acestea se ridică într-o lună, costă un sfert din prețul unui parking clasic și se pot reloca rapid. Emil Boc a parat și acest atac. A subliniat că parkingurile de capacitate mică sunt refuzate de vecini și specialiștii în urbanism. “Ne dorim structuri mari, de 200-400 de locuri, în locuri ferite, care să nu afecteze calitatea vieții. Nu vrem să renunțăm la garajele vechi și să punem în loc tot ceva care arată urât. Nu o luăm pe mamă și îl punem în loc pe taică-su”, a spus primarul.
Primul parking pe structură ușoară ar urma să fie instalat pe strada Liviu Rebreanu 2-4, iar cel care se ocupă de proiect, din partea municipalității, este viceprimarul Dan Tarcea.