Foc încrucișat. Emil Boc, atacat pentru parcările modulare promise

Autor  Ionel Lespuc   în       4 years în urmã     1387 Vizualizări.  

Bugetul municipiului pe 2020 a fost votat astăzi, în ședința de Consiliu Local. Primarul Emil Boc a făcut o prezentare in extenso a principalelor direcții de cheltuire a banilor. 22 de opțiuni “pentru”, trei “împotrivă” a fost scorul la vot (deși în opoziție, cei doi reprezentanți ai ALDE au votat „pro”), însă proiectul a fost dezbătut intens.

PSD a avut o tresărire de orgoliu și l-a criticat pe Boc. “Din 2012 până în prezent ați acceptat toate proiectele propuse de noi, culese de PSD de la cetățeni, însă apoi le-ați ținut la sertar. Am crezut degeaba în bunele dvs intenții”, a spus liderul social-democraților din deliberativul local, Dan Morar. PSD a propus parkinguri modulare încă din precedentul mandat, dar nu s-a construit niciunul până astăzi. Sistemul park&ride nu s-a implementat încă la Cluj. Nici parcările temporare din zona centrală, pentru biciclete/motociclete/scutere. Nu s-a avansat cu parcurile supravegheate video, astfel încât copiii să aibă un plus de siguranță. Nu s-a pornit edificarea unui nou corp de clădire la școala “Iuliu Hațieganu”. Iată observațiile lui Morar, apreciate și incluse în buget de primarul Emil Boc în 2018. Consilierul local s-a arătat nemulțumit și de numărul mic de locuri în creșă, considerând că municipalitatea ar trebui să facă o prioritate din construirea creșelor.

Emil Boc a ripostat. A spus că Primăria nu a găsit constructor pentru parcările modulare, că prima parcare de tip park&ride se va realiza la aeroport (este însă un proiect al Consiliului Județean n.r.). A arătat de asemenea că anul acesta vor apărea 180 de noi locuri în creșe, prin inaugurarea spațiilor de pe străzile Grigore Alexandrescu și Meziad. A împus guvernarea PSD, care nu a votat pachetul de legi privind acordarea tichetelor de creșă. Nu a pomenit nimic de locurile de parcare pentru biciclete/motociclete/scutere, deși anul acesta, la un post de radio, anunțase că a împuternicit un reprezentant al Primăriei să caute amplasamente.

În problema parcărilor modulare s-a implicat și Călin Groza, reprezentând alianța USR – PLUS (care nu face parte din Consiliul Local în acest moment). Groza a cerut cuvântul și a oferit exemple de societăți românești și străine, dar cu filială în țara noastră, care instalează garaje supraterane temporare. Acestea se ridică într-o lună, costă un sfert din prețul unui parking clasic și se pot reloca rapid. Emil Boc a parat și acest atac. A subliniat că parkingurile de capacitate mică sunt refuzate de vecini și specialiștii în urbanism. “Ne dorim structuri mari, de 200-400 de locuri, în locuri ferite, care să nu afecteze calitatea vieții. Nu vrem să renunțăm la garajele vechi și să punem în loc tot ceva care arată urât. Nu o luăm pe mamă și îl punem în loc pe taică-su”, a spus primarul.

Primul parking pe structură ușoară ar urma să fie instalat pe strada Liviu Rebreanu 2-4, iar cel care se ocupă de proiect, din partea municipalității, este viceprimarul Dan Tarcea.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.