Fiți atenți ce ambuteiaje ne așteaptă spre/dinspre Florești! Nu doar că se face pasaj, dar se înlocuiește complet un pod

Vi se pare că azi este aglomerată zona dintre Cluj-Napoca și Florești? Probabil că nu ați văzut încă nimic. Ce e mai amuzant, în sensul că facem haz de necaz, abia vine, odată cu șantierul viitoarei centuri. Nu doar că prima etapă a proiectului va ajuta prea puțin Floreștiul, ci îi va pune dop.
Concret. În caietul de sarcini al licitației pentru prima etapă a centurii, vă spuneam, nu este niciun metru de centură. Se lărgește DN1, de la nodul N până la viitorul spital regional, și se face un drum nou, în spatele Metro și Vivo!
Ei bine, pe DN1 nu sunt doar lucrările de lărgire la șase benzi și nu este doar execuția pasarelei care va traversa șoseaua, în dreptul spitalului. Nu. Proiectul prevede înlocuirea completă a unui pod. Nu știm dacă ați observat că, fix înainte de plăcuța cu Municipium Aelium Napocense se află un pod peste Valea Gârbăului. Nu foarte lung, doar vreo zece metri. Doar că acela trebuie desființat și înlocuit cu altul nou, mai înalt. Ia să vedem cu ne vom înghesui toți pe câte un fir (asta dacă avem noroc), către Vivo și înapoi, ca să nu mai spunem de diminețile floreștenilor.
Cităm din caietul de sarcini: “Podul existent se demolează, se reface unul nou, amplasat la cota corespunzătoare pentru ca verificarea hidraulică să fie îndeplinită. Astfel, în zona podului, niveleta drumului național se va ridica cu 0,95 metri. (…) Pod peste Valea Gârbăului Fir nr. B4-1 S1 Obstacol traversat: Valea Gârbăului. Poziție km: 481+780.505 – 481+808.101. Oblicitate: normală. Podul are o deschidere de 8,00 metri, lungimea totală de 10,30 metri și lățimea între fețele exterioare ale grinzilor parapet de 17,80 metri”.
Culmea, chiar dacă tot drumul se lărgește la șase benzi, câte una pe sens pentru mijloace de transport în comun și ambulanță/poliție/pompieri, podul va rămâne cu patru benzi: “Calea pe pod este proiectată pentru patru benzi de circulație. (2×2 benzi x3 m +zona medianax2 m+2x trotuar x1m+2x grinda parapet x0.9m)”.
Cum spuneam cu altă ocazie, în dreptul viitorului spital de urgență se va construi o pasarelă, de fapt, un sens giratoriu suprateran. “Se propune pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență o intersecție cu sens giratoriu supratraversat cu următoarele caracteristici: ■ intersecție giratorie cu trei ramuri ■ Raza exterioară a girației Rg=20.0 m ■ Raza interioară a girației Rc=13.00m ■ Lățimea părții carosabile la intrări între 4,0 și 4,50 m ■ lățimea căii inelare C=7.00m ■ Supralărgirea de siguranță la interiorul inelului carosabil 2.00 m ■ Lățimile insulelor separatoare în dreptul intrării sunt de 21,9 m pentru ramurile din lungul drumului național și de Ls=3,90m pentru ramura dinspre spitalul regional”.
Deci răbdare, prieteni. Și, eventual, luați-o pe Donath.