Fără trenuri din 2024 între Aghireș și Huedin
Contractul pentru modernizarea lotului 2 de pe M 300 a fost semnat cu Asocierea Alstom-Arcada pe 21 decembrie 2022 pentru 1,5 miliarde lei, o durată de proiectare de 6 luni și 36 de luni, pentru lucrări care se fac pentru creșterea vitezei la 160 km/h. pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h, la cele de marfă. Asocierea Alstom – Arcada a câștigat și contractul pentru Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș.
Autorizația de construire pentru Lotul Aghireș-Poieni este completă, a fost emisă marți, 10 octombrie pentru lucrări de modernizare și electrificare, are o durată de 35 de luni și acoperă lucrări de 1,398 miliarde lei. Lungimea lotului 2 este de 36,5 kilometri, iar pe traseu sunt prevăzute și două tuneluri, a transmis CFR Infrastructură.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (Lotul 2), aferentă obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
,,În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024.
Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare” a transmis CFR Infrastructură pentru Hotnews.ro