Fany a luat „caimacul”. Operatorii care au câștigat traseele județene de transport rutier de călători

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã     13672 Vizualizări.  

Au fost desemnați operatorii câștigători în urma evaluării ofertelor depuse pentru atribuirea a 30 de trasee dintr-un total de 146 din județul Cluj.

Vorbim despre transportul rutier de călători, pe care Consiliul Județean îl externalizează; rutele scoase la licitație au fost cele unde „nu bate” CTP Cluj, ajunsă până la inelul al doilea al zonei metropolitane.

146

de trasee județene au fost scoase, în total, la licitație. Doar 30 au fost adjudecate.

Sunt primele 30 din cele 146 de trasee județene care au fost scoase la licitație. Deci au mai rămas 116 trasee județene de licitat.

Cele 30 de trasee licitate sunt aferente Grupelor 1, 2, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 39, 41, 42 și 55 din programul de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Cluj, valabil până la 31.12.2028.

Fany a câștigat cele mai multe dintre curse și cele mai bune. Vă spuneam, într-un articol trecut, că doar o parte dintre trasee sunt rentabile.

E jurist, dar pare că nu știe. Dacă ați respecta regulamentul european, nu ar trebui să faceți lobby și să chemați primarii, domnule Tișe!

Consiliul Județean a organizat pe loturi licitația, astfel încât să ofere câștigătorului și trasee rentabile, dar și mai puțin rentabile. Ca să înțelegeți, „regina” curselor județene este relația Cluj-Turda. A câștigat Fany, care va face însă și trasee gen Turda – Aiton sau Turda – Micești, mai puțin profitabile. O altă cursă rentabilă câștigată de același operator este Cluj – Gherla.

Al doilea mare câștigător este Cento Trans, o firmă care are sediu la Zalău. Sălăjenii au, printre altele, cursa Cluj – Dej, care este de asemenea o relație „cu bani”. Cento Trans este prezent masiv în Cluj prin transportul cu curse speciale înspre Tetarom III, din Jucu.

Iată câștigătorii loturilor atribuite, dar sunt multe neatribuite, tocmai pentru că au probleme de rentabilitate:

  • pentru Lotul 1 (Grupa 1: Traseu 001: Cluj-Napoca – Răscruci – Ciumăfaia, Traseu 002: Cluj-Napoca – Bonțida), oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport GVP & Co. Import Export s.r.l.
  • pentru Lotul 2 (Grupa 2: Traseu 003: Cluj-Napoca -Apahida – Jucu de Sus, Traseu 004: Cluj-Napoca – Jucu, Gădălin – Bonțida, Traseu 005: Cluj-Napoca – Tăușeni) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport Prodan Tour s.r.l.
  • pentru Lotul 6 (Grupa 6: Traseu 012: Cluj-Napoca – Gădălin – Vișea, Traseu 013: Sic – Gădălin – Cluj-Napoca) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport Prodan Tour s.r.l.
  • pentru Lotul 7 (Grupa 7: Traseu 014: Cluj-Napoca – Mociu – Feldioara, Traseu 015: Cluj-Napoca – Mociu, Traseu 016: Cluj-Napoca – Căianu Vamă – Cămărașu) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 8 (Grupa 8: Traseu 017: Cluj-Napoca – Ghirișu Român – Frata, Traseu 018: Cluj-Napoca – Suatu – Aruncuta, Traseu 019: Cluj-Napoca – Apahida – Căianu) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 9 (Grupa 9: Traseu 020: Cluj-Napoca – Cojocna – Viișoara, Traseu 021: Cluj-Napoca – Cara) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 11 (Grupa 11: Traseu 023: Cluj-Napoca – Vâlcele (ramificație) – Cîmpia Turzii) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport TUR CENTO TRANS s.r.l.
  • pentru Lotul 12 (Grupa 12: Traseu 024: Cluj-Napoca – Săvădisla – Iara, Traseu 025: Cluj-Napoca – Săvădisla – Valea Ierii, Traseu 026: Cluj-Napoca – Săvădisla – Finișel, Traseu 027: Cluj-Napoca – Săvădisla – Liteni, Traseul 028: Cluj-Napoca – Luna de Sus – Stolna, Traseu 029: Cluj-Napoca – Săvădisla – Muntele Băișorii (Cabană)) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 39 (Grupa 39: Traseu 089: Dej – Bunești – Gherla, Traseu 090: Dej – Nima) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 41 (Grupa 41: Traseu 092: Dej – Cluj-Napoca) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport TUR CENTO TRANS s.r.l.
  • pentru Lotul 42 (Grupa 42: Traseu 093: Gherla – Răscruci – Cluj-Napoca) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.
  • pentru Lotul 55 (Grupa 55: Traseu 123: Turda – Feleacu – Cluj-Napoca, Traseu 124: Turda – Ceanu Mic – Aiton, Traseu 125: Turda – Copăceni, Traseu 126 Turda – Tureni – Micești) oferta câștigătoare a fost cea depusă de operatorul de transport FANY Prestări Servicii s.r.l.

Pentru efectuarea serviciului, operatorul de transport rutier percepe de la persoanele transportate un tarif de transport pe bază de legitimaţii de călătorie individuale, eliberate anticipat.

Nivelul tarifelor aplicate de către operatorii de transport pentru efectuarea  serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate a constituit criteriul de acordare a contractului de delegare a gestiunii serviciului respectiv.

(1) Tarifele de călătorie pentru serviciile publice de transport judeţean de persoane efectuat cu autobuze prin curse regulate se stabilesc, prin calcul, de către consiliile judeţene în baza tarifului mediu pe km/loc ofertat de către operatorul de transport rutier desemnat câştigător al procedurii competitive desfăşurate în conformitate cu prevederile Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Pe traseul judeţean sau, după caz, pe grupa de trasee judeţene operatorii de transport rutier vor aplica mai multe tarife de călătorie stabilite de către consiliile judeţene în funcţie de nivelul tarifului mediu pe km/loc aferent tranşei de distanţă sau, după caz, zonei kilometrice respective.

About