Fabulos. Există clujeni care ar vrea ca doar mașinile Euro 6 să fie admise în centru

Autor  Ionel Lespuc   în       4 saptãmâni în urmã     362 Vizualizări.  

Recent, un grafic apărut pe Reddit, care arată nivelurile ridicate de poluare în zona centrală a Clujului, a stârnit o discuție aprinsă în rândul utilizatorilor platformei. Subiectul principal a fost necesitatea de a descuraja traficul auto în centru, în special prin limitarea accesului vehiculelor care nu îndeplinesc standardele de emisii Euro moderne, în linie cu măsurile aplicate în alte orașe europene.

Un utilizator a comentat situația actuală astfel: „Traficul infernal din centru… parcă era vorba să se interzică mașinile poluante din centru, nu am mai auzit nimic de asta.” În contextul măsurilor luate în alte orașe europene, un alt utilizator a remarcat: „În alte orașe din Europa nu au voie să intre mașini sub Euro 6.”

O altă temă importantă a discuției a fost legată de statutul centrului orașului ca rută de tranzit, un aspect pe care mulți utilizatori îl consideră problematic. „În Cluj, centrul nu ar trebui să fie o rută de tranzit, dar din păcate așa funcționează orașul în acest moment. Fără centură ocolitoare, traficul e direcționat prin centrul orașului, chiar și pentru cei care doar îl tranzitează”, a menționat un comentator. Alți utilizatori au subliniat că lipsa unei rute alternative împinge atât locuitorii, cât și tranzitorii să folosească străzile din zona centrală, fapt ce contribuie la poluarea ridicată. „În alte orașe europene, centura permite evitarea centrului, dar la noi nu avem o astfel de infrastructură”, a remarcat un alt utilizator.

O parte din dezbatere s-a concentrat pe infrastructura deficitară a orașului, care face ca alternativele de transport să fie limitate. „În acele alte orașe din Europa există infrastructură și rute alternative, astfel încât se poate folosi o centură pentru a ocoli centrul orașului. În Cluj nu există și nici nu va exista prea repede așa ceva”, a afirmat un utilizator.

Alți utilizatori au adus în discuție problema mentalității și a stilului de viață în România, comparativ cu alte țări precum Olanda sau Danemarca, unde traficul auto în orașele mari este descurajat activ. „Trebuie și o schimbare de mentalitate, mașinile în orașe sunt descurajate în toată Europa,” a spus un utilizator. Acesta a adăugat că orașele europene moderne desființează parcările și benzile pentru mașini, favorizând alternativele de transport public și mobilitatea sustenabilă.

Discuțiile evidențiază nevoia urgentă de dezvoltare a unei infrastructuri care să permită ocolirea centrului și să ofere alternative viabile de transport, inclusiv îmbunătățirea transportului public și crearea unei centuri funcționale.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.