Exproprieri suplimentare pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

Autor  admin   în       1 lunã în urmã     462 Vizualizări.  

Ministerul Transporturilor a pregătit un proiect de act normativ care prevede încă un rând de exproprieri pentru modernizarea liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Este vorba de 56 imobile (terenuri cu sau fără construcții) în schimbul cărora statul va plăti suma de 50,36 milioane de lei.

Proiectul de act normativ propune aprobarea:

  • amplasamentului suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, aflate pe raza unității administrativ – teritoriale Cluj-Napoca– județul Cluj.
  • declanșării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, aflate pe raza unității administrativ – teritoriale Cluj-Napoca– județul Cluj;
  • listei proprietarilor de imobile proprietate privată supuse exproprierii, aflate pe raza localității antemenționate, așa cum rezultă din evidențele unității administrativ – teritoriale, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 50.364 mii lei (50.363.645,72 lei) pentru un număr total de 56 imobile (terenuri cu sau fără construcții).
  • listei imobilelor proprietate publică a statului care fac parte din coridorul de expropriere, situate pe amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes național „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”.
  • listei imobilelor proprietate publică a unității administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere, situate pe amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate pu blică de interes național „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”.

Proiectul de act normativ poate fi consultat AICI.

Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de de 50.364 mii lei (50.363.645,72 lei) pentru un număr total de 56 imobile (terenuri cu sau fără construcții), din care:

– 56 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 13.671 mp,

– 57 imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 7.056 mp,

– 56 imobile construcții (împrejmuiri) în lungime totală de 1.105,47 m, astfel cum este prevăzut în Anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.

50.363.645,72

de lei reprezintă suma rezultată din calculele de evaluare

Suma de 50.364 mii lei (50.363.645,72 lei) aferentă imobilelor reprezentând terenuri prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta Hotărâre a Guvernului, rezultă din rapoartele de evaluare întocmite de către un evaluator autorizat ANEVAR, scrie clubferoviar.ro.

Proiectul „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată „Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, cu modificările și completările ulterioare şi este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, capitolul I1 – Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare, Pilonul I – Tranziția verde, Componenta C4 – Transport sustenabil.

Realizarea şi derularea acestui proiect de investiţie face parte din strategia pe termen lung a C.N.C.F. ”C.F.R.” – S.A, iar implementarea acestui proiect va contribui la îmbunătăţirea gradului de siguranţă al transportului de persoane şi bunuri şi la reducerea duratei de parcurs.

După modernizare, infrastructura de transport îmbunătăţită va conduce direct la creşterea competitivităţii produselor realizate şi furnizarea de servicii, atât în sectoarele cheie ale economiei cât şi în cadrul unor întregi regiuni ale României. Impactul global va fi în general de îmbunătățire a economiei în România.

Ce prevăd lucrările

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului au fost stabiliţi şi aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 93/2022 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.

Până în prezent cea mai mare parte a lucrărilor sus menţionate s-au executat pe terenuri proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi concesionate C.N.C.F. „C.F.R.” – S.A, care funcţionează sub autoritatea acestui minister.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.