EXPO REAL 2025: 42.000 de participanți, 1.742 de expozanți și o delegație puternică din Cluj la târgul de la Munchen


După câțiva ani de incertitudine, industria imobiliară europeană dă semne de stabilizare. Acest context s-a reflectat și la EXPO REAL 2025, desfășurat între 6 și 8 octombrie la Munchen, cel mai mare târg de investiții imobiliare din Europa.
Cifrele ediției 2025
- 42.000 de participanți din peste 70 de țări;
- 1.742 de expozanți din 34 de țări;
- creștere ușoară față de ediția anterioară;
- ponderea participanților internaționali mai mare cu aproape 5%.
Clujul, prezent cu o delegație consistentă
Clujul este reprezentat, în aceste zile, la târgul internațional de investiții imobiliare de la Munchen, de o delegație formată din reprezentanți ai administrației locale și ai mediului privat. Standul Clujului a fost organizat de Ciprian Comșulea și Rareș Drăgan, de la Transylvania Evolution.
Din partea administrației au participat:
- Dan Tarcea, viceprimarul Clujului;
- Cristina Belce, primarul comunei Apahida;
- Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești.
Mediul privat a fost reprezentat de nume importante din sector: Florin Mariș (Hexagon), Dan Pitic (Scala), frații Valentin (Repro) și Călin Vișan (Solaris), Alexandru Șerban și Horațiu Ilea (Urbano Shopping & Living), Adam Ambrus (Amera), arhitectul Victor Mihăilescu, reprezentanți ai Băncii Transilvania și specialiști în certificări BREEAM, printre alții.
Temele mari: încrederea și locuințele accesibile
Organizatorii au remarcat o atmosferă mai optimistă decât în anii trecuți. „EXPO REAL 2025 a demonstrat că industria imobiliară își recapătă încrederea după o perioadă de incertitudine”, a declarat Stefan Rummel, CEO Messe München.
Subiectul central al târgului a fost criza locuințelor accesibile, discutată în forumuri și paneluri dedicate, inclusiv prin lansarea studiului „Flexible Housing”. „Avem nevoie de mai multe locuințe accesibile. EXPO REAL este locul unde industria vine cu soluții concrete”, a spus Verena Hubertz, ministrul federal al construcțiilor din Germania.
A existat și o zonă „Transform & Beyond”, care a reunit peste 80 de expozanți, inclusiv peste 50 de startup-uri, cu soluții pentru digitalizare, decarbonizare și dezvoltări imobiliare bazate pe date.