EXCLUSIV. Se va lucra și noaptea! Întârzieri la DEx4 de la Tureni
Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, le-a solicitat constructorilor drumului expres care va lega autostrada Transilvania de DN1, pe la Tureni, să lucreze și pe timp de noapte. „Din 19 august le-am cerut schimb de noapte. Acolo sunt trei companii, sper ca măcar una să se conformeze. Autotehnorom sigur pune tură de noapte, vedem și ceilalți”, a afirmat Cecan, pentru Media9.
Lucrările începuseră foarte avântat pe șantierul de la Tureni, iar Asociația Pro Infrastructură anunța că sunt mari șanse ca șoseaua de viteză să se finalizeze chiar de anul acesta. Apoi și-a revizuit estimarea pe anul viitor.
25
februarie este termenul limită, potrivit contractului, pentru finalizarea lucrărilor.
Firmele implicate în proiect sunt Dimex 2000 – Obras – OPR – Autotehnorom – Con-A. De fapt, trei dintre ele. Pe spaniolii de la Obras nu i-a văzut nimeni la față și sunt bănuieli că ar fi fost incluși în asociere doar ca să fie îndeplinite condițiile de experiență cerute de caietul de sarcini al licitației.
Într-un răspuns pentru Media9, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a subliniat că au fost emise 17 rapoarte de neconformitate, din cauza unor defecte identificate la lucrare. „Defectele identificate sunt de tipul segregării la suprafața betonului”, a spus Șerbănescu. „Sunt și probleme de structură. Nu e nimic ce nu se poate remedia, dar să remedieze”, a subliniat și Eugen Cecan. Acesta a precizat că lucrările conforme au fost plătite executanților, dar nu și cele neconforme.
50%
este stadiul aproximativ al lucrărilor la acest moment.
Având în vedere că lucrările au început în vara anului trecut și au o durată de execuție de un an și jumătate, înțelegem de unde provine îngrijorarea directorului DRDP. Practic, s-a făcut 50% într-un an și ar mai fi alte 50% pentru jumătatea de an rămasă.
4,96
kilometri este lungimea drumului expres de la Tureni.
Prețul total al lucrărilor este de 562,61 milioane lei fără TVA.