Eșec pentru Ministerul Transporturilor: contractul privind achiziția a 62 trenuri electrice de la producătorul PESA va fi anulat

Contractul de peste 3 miliarde de lei semnat în ianuarie 2024 cu producătorul PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. 23 din cele 62 de rame electrice ar fi urmat să tranziteze orașe din Transilvania (printre care Huedin și Cluj) și Banat.
Potrivit economedia.ro, Curtea de Apel București a admis, în 5 aprilie, contestația Alstom (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs.
Conform sursei citate, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă dispune suspendarea sau anularea contractului. Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren se află în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă).
Ministerul Transporturilor, prin ARF, a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), legislația obligând la atribuirea contractului. Este una dintre situațiile foarte rare în care instanța NU menține decizia CNSC.
Curtea de Apel București a pronunțat decizia vineri, 5 aprilie, și a postat-o pe site-ul portal.just.ro, astăzi, 8 aprilie.
între 3.237.711.753
și 4.150.288.451 de lei, fără TVA, este cuprinsă valoarea totală a proiectului
Contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale a fost semnat la sfârșitul lunii ianuarie 2024, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Proiectul este împărțit pe trei loturi.