Eșec pentru Ministerul Transporturilor: contractul privind achiziția a 62 trenuri electrice de la producătorul PESA va fi anulat

Autor  admin   în       1 year în urmã  

Contractul de peste 3 miliarde de lei semnat în ianuarie 2024 cu producătorul PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. 23 din cele 62 de rame electrice ar fi urmat să tranziteze orașe din Transilvania (printre care Huedin și Cluj) și Banat. 

Potrivit economedia.ro, Curtea de Apel București a admis, în 5 aprilie, contestația Alstom (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs.

Conform sursei citate, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă dispune suspendarea sau anularea contractului. Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren se află în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă).

Ministerul Transporturilor, prin ARF, a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), legislația obligând la atribuirea contractului. Este una dintre situațiile foarte rare în care instanța NU menține decizia CNSC.

Curtea de Apel București a pronunțat decizia vineri, 5 aprilie, și a postat-o pe site-ul portal.just.ro, astăzi, 8 aprilie.

între 3.237.711.753

și 4.150.288.451 de lei, fără TVA, este cuprinsă valoarea totală a proiectului

Contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale a fost semnat la sfârșitul lunii ianuarie 2024, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Proiectul este împărțit pe trei loturi.

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA.
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA.
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.