Emil Boc, ultimul atac la Cătălin Drulă: „A impus trenul cu hidrogen și farfurii zburătoare”. Clujul are însă propriile „farfurii zburătoare”
În ședința Consiliului local de săptămâna aceasta, primarul Clujului a fost întrebat de către Alexandra Oană, consilier local din partea USR Cluj, despre documentația privind centura metropolitană.
Un mic context: subiectul „centura metropolitană” de la Cluj a încins spiritele în ultima perioadă, mai ales aici, acasă, în inima Transilvaniei. În urmă cu mai puțin de o săptămână, primarul Clujului, Emil Boc, l-a atacat dur pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Tema: centura metropolitană de la Cluj.
„Sunt extrem de supărat pe USR Drulă, că acum e și USR Cioloș. Drulă a scos centura metropolitană din PNRR. Miniștrii Bode și Boloș au introdus centura în PNRR, Drulă a scos-o. Cei de la USR sunt direct răspunzători că stăm în trafic, spun asta cu maximă responsabilitate”, a reclamat primarul Clujului.
Răspunsul fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, n-a întârziat să apară:
„Centura metropolitană Cluj: despre un proiect extrem de întârziat și o administrație incapabilă care caută țapi ispășitori. De 5 ani domnul Emil Boc a preluat în propria ogradă acest proiect și nu a reușit până azi să finalizeze nici măcar studiul de fezabilitate”, a declarat Drulă (foto jos)
Revenind la recenta ședință a CL Cluj-Napoca, întrebarea privind centura metropolitană l-a ațâțat și mai tare pe Emil Boc.
„Documentul ăsta trebuia să fie aprobat la Bruxelles, dar domnul Drulă s-a dus acolo și a spus: <ăsta, nu, ăsta, nu, ăsta, nu…>. Impunem altele: impunem trenul cu hidrogen și alte farfurii zburătoare”, a reclamat Emil Boc.
Alexandra Oană a replicat, spunând că trenul cu hidrogen a fost o prioritate impusă de Comisia Europeană.
„Îmi cer scuze, distinsă doamnă consilier, dar Uniunea Europeană nu ne-a stabilit prioritățile. Noi facem prioritățile în țara noastră. Iar <farfuriile zburătoare> nu sunt impuse de Bruxelles, ci sunt impuse de mintea unor miniștri ca domnul Drulă. De aceea au scos centura metropolitană și au pus în loc <farfurii zburătoare>”, a transmis Emil Boc.
Trenul cu hidrogen și „farfuriile zburătoare”
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a propus, încă din martie 2021, când ministru era Cătălin Drulă, alocarea unui miliard de euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru efectuarea de reînnoiri pe reţeaua de cale ferată, o zonă care a fost subfinanţată. Ministerul avea în proiect și achiziționarea trenuri pe hidrogen.
Interesant este că Emil Boc are propriile „farfurii zburătoare”. În bugetul pe 2022, Clujul are prevăzuți bani pentru cumpărarea de autobuze cu hidrogen.
Sursa foto: Profimedia Images
Sursa foto main: Orizont Alternativ
Centura metropolitană de la Cluj: date tehnice
Centura metropolitană va fi un drum de clasă tehnică 2, tip drum expres, de 42,13 kilometri (la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legătură vor avea 32,33 de kilometri), cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament, plus zonă mediană, piste de biciclete și drumuri de legătură.
Viteza maximă de deplasare pe centură va fi de 100 de kilometri/oră pe lungimea a 25 de kilometri, în afara municipiului, 80 de kilometri/oră pe parcursul a 17 kilometri, în interiorul municipiului. Centura va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca.
6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro)
reprezintă valoarea estimată a investiției „Centura metropolitană Cluj”.