Emil Boc spune că trenul metropolitan va scoate din trafic 5.000 de automobile

Autor  Ionel Lespuc   în       1 saptãmânã în urmã     717 Vizualizări.  

Proiectul trenului metropolitan din Cluj-Napoca, aprobat azi în consiliului local, vine cu o serie de date impresionante care subliniază importanța și amploarea acestui proiect pentru mobilitatea urbană și periurbană. Primarul Emil Boc a declarat astăzi că trenul metropolitan va scoate din trafic 5.000 de automobile.

„Dacă realizăm acest tren metropolitan – și nu am motive să ne îndoim că nu-l vom realiza, pentru că face parte din Programul Operațional de Transporturi, există bani dedicați pentru finanțarea trenurilor metropolitane și, evident, cine depune mai repede, cu atât mai multe șanse are să primească primul finanțarea – scade numărul călătoriilor cu automobilul propriu, cu 5.000 de mașini pe zi. Deci vor fi mai puțini cu 5.000 de mașini în traficul din Cluj. Prin implementarea trenului metropolitan vor fi mai puțin de 4.400 de călătorii cu autobuzul, datorită implementării trenului metropolitan, iar creșterea numărului călătorilor cu trenul este de 9.485 pe zi. Deci aproape 10.000”, a spus Emil Boc.

Date generale ale proiectului:

•Lungimea totală a traseului: 48,8 km

•Numărul de stații: 23 stații, dintre care 8 sunt noi

•Timpul total de călătorie între capetele de linie: 66 minute

•Viteza comercială estimată: 44,6 km/h

•Material rulant: 7 trenuri, fiecare cu o capacitate de 420 călători. Trenurile vor avea o viteză maximă de 150 km/h și vor fi propulsate electric, în concordanță cu obiectivul de sustenabilitate al orașului.

Frecvența trenurilor:

•1 tren pe oră între intervalele orare 05:00-06:00 și 19:00-22:00

•2 trenuri pe oră între orele 06:00 și 19:00, pentru a acoperi perioadele de vârf ale zilei.

Facilități pentru călători:

•Vor fi amenajate 8 parcări auto, care vor include puncte de încărcare pentru vehicule electrice, facilități pentru car-sharing, zone „kiss & ride”, precum și accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă.

•Vor exista pasaje subterane pietonale pentru a facilita conexiunile cu alte mijloace de transport, inclusiv cu metroul și Aeroportul Avram Iancu. Aceste pasaje vor beneficia de lifturi, escalatoare și trotuare rulante pentru a asigura o mobilitate facilă și rapidă pentru toți utilizatorii.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.