Emil Boc: „Licitația pentru construirea metroului de la Cluj va fi coordonată de către Primăria Cluj-Napoca”
Licitația pentru construirea metroului de la Cluj va fi coordonată de către Primăria Cluj-Napoca, care va ține legătura cu Ministerul Transporturilor, a declarat, luni, într-o conferință de presă, Emil Boc.
Protocol de colaborare cu Primăria Florești
„Vom încheia împreună cu Floreștiul un protocol prin care comuna Florești va mandata Primăria Cluj-Napoca să demareze și să deruleze procedurile de licitație în vederea realizării acestui obiectiv.
Termenul este 17 ianuarie 2022 de a trece prin Consiliul Local aceste protocoale de colaborare la fel cum am colaborat și anterior pe termenele de metrou, tren metropolitan și centură. După care vom lansa licitația de realizare a metroului.
Așa cum am spus, 2022 este anul de lansare a licitației, evident după finalizarea tutoror procedurilor cu Ministerul Transporturilor, care este ordonatorul principal de credite. Clujul și Floreștiul sunt beneficiarii acestui proiect”, a declarat primarul Clujului, Emil Boc, într-o conferință de presă susținută, luni, 3 ianuarie, la sediul instituției.
Ce înseamnă metroul de la Cluj
M1 – Magistrala de metrou din Cluj Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 10 miliarde de lei (2 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 7 ani, potrivit Ministerului Transporturilor care a publicat proiectul guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Potrivit documentului, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran”, precizează Ministerul Transporturilor.