Emil Boc, la Bruxelles: despre afluxurile de trafic din centrele orașelor se va vorbi în viitor cum se discută astăzi despre fumatul în restaurante, la timpul trecut

Autor  Ionel Lespuc   în       8 luni în urmã     975 Vizualizări.  

Primarul Clujului, Emil Boc, a participat marți, la Bruxelles, la o dezbatere privind rolul orașelor mici și mijlocii, provocările pe care le au acestea, dar și oportunitățile în comparație cu metropolele.

Dezbaterea a fost moderată de Elisa Ferreira, comisar european pentru Politică Regională. Pe scenă, Emil Boc a vorbit despre un subiect foarte delicat, care îi aduce multe critici în orașul pe care îl administrează: managementul traficului.

Primarul a spus că despre afluxurile de trafic din centrele orașelor se va vorbi în viitor cum se discută astăzi despre fumatul în restaurante, la timpul trecut.

„Avem nevoie de viziune, planificare și leadership. Câteodată, primarul sau consiliul local trebuie să își asume măsuri puternice și dificile. Nu întotdeauna poți lua măsuri pozitive sau populare. Câteodată trebuie să iei măsuri dure, în special pentru aglomerația din trafic. Noi nu putem permite să avem toate mașinile în centrul orașelor. Să ai toate mașinile în centrul orașelor este ca fumatul în restaurante. Noi acum ne gândim ‘Cum să fie posibil să fumezi în restaurante?’. Peste câțiva ani, ne vom întreba ‘Cum să fie posibil să ai toate centrele orașelor pline de mașini?’. Deci este nevoie de măsuri în favoarea calității vieții cetățenilor. La început, nu vor fi populare, însă mai apoi cetățenii vor spune ‘Da, avem o calitate a vieții mai bună, mai mult spațiu pentru pietoni, mai mult loc pentru copii și mai multe parcuri'”, a spus edilul-șef al Clujului.

Emil Boc a făcut din nou gluma pe care obișnuiește să o facă și la radiourile din Cluj, comparația dintre soacră și mașină. E bine să o ai, dar nu trebuie să-ți controleze viața.

Pentru cei care au călătorit în afara granițelor României, discursul primarului nu are niciun element de surpriză. În orașe precum Amsterdam sau Copenhaga, numărul bicicletelor îl depășește cu mult de cel al mașinilor, iar zonele centrale nu au ambuteiajele de la noi. Avem aici însă un asterisc. Olanda și Danemarca sunt țări dezvoltate, care au mii de kilometri de autostrăzi și centuri. Noi abia am „împlinit” 1000 de kilometri de autostrăzi, cu tot cu cele construite de Ceaușescu.

About