Emil Boc despre legăturile Cluj – spitalul regional din Florești: centură Muzeul Apei – Cora, DN1 lărgit la șase benzi, drum de legătură prin spatele Vivo
Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat astăzi pe larg, în deschiderea ședinței ordinare de Consiliu local de astăzi, proiectul centurii metropolitane. Motivul este acela că vineri s-au aprobat indicatorii tehnic-economici de către Guvern, iar luni HG-ul a fost publicat în Monitorul oficial. “În consecință, centura metropolitană în valoare de aproape 1,5 miliarde de euro are aprobare din partea Guvernului și finanțare în două etape”, a spus Boc.
Accentul este pe faptul că vor fi două etape; proiectarea și execuția primei etape ar urma să înceapă în curând, după exproprieri și licitație, nu știm însă când se va realiza etapa a doua. Alt lucru important: centura din prima etapă se va realiza în trei loturi, iar primul tronson va fi cel care începe la nodul 5, în Florești, în zona unde urmează să se construiască spitalul regional de urgență. Emil Boc nu a precizat unde se va termina primul lot și care vor fi exact celelalte două.
998
de milioane de euro este valoarea etapei I de construire a centurii metropolitane, între nodurile 5 și 18, adică din Florești, Muzeul Apei, până la conexiunea cu centura Apahida – Vâlcele.
Ce se va întâmpla în Florești. Centura va fi conectată la spitalul regional de urgență, dar va exista un drum de legătură care va cuprinde trei tuneluri spre Baciu. Mai mult, legătura Cluj-Napoca – SRU, pe DN1, va fi lărgită de la patru la șase benzi, cu adăugarea la ampriza actuală a două benzi de bus (dar și pentru pompieri, ambulanță) și a unei piste de biciclete de trei metri lățime. Și stați, nu s-a terminat: în proiect există și un drum Mănăștur – SRU, prin spatele Vivo!.
100
de kilometri de drumuri va avea noua centură: 42 de kilometri de centură, 32 de kilometri de drumuri de legătură, 26 de kilometri de bretele. La asta se adaugă 35 de kilometri de piste de biciclete.
Emil Boc a enumerat apoi nodurile care ar urma să se realizeze. Avem așa: nodul 6 – la Cora, legat cu un pasaj suprateran de nodul 7 – Grigore Alexandrescu, nodul 8 – Edgar Quinet, nodul 9 – Frunzișului, legătură pe fonduri europene cu sensul giratoriu recent dat în folosință, nodul 10 – Calea Turzii, care se lărgește, nodul 11 – strada Mihai Românu, nodul 12 – strada Măceșului (Bună Ziua), nodul 13 – Borhanci, acces la spitalul pediatric monobloc, nodul 14 – Sopor, nodul 15 – Calea Someșeni – Selgros, nodul 16 – strada Traian Vuia, nodul 17 – Bulevardul Muncii, se lărgește de la două la patru benzi, nodul 18 – centura Vâlcele – Apahida.