Emil Boc anunță construirea unui pasaj subteran în Mărăști, pe sub calea ferată

Autor  Ionel Lespuc   în       4 ore în urmã  

Trenul metropolitan revine pe agenda administrației clujene, odată cu promisiunea unor pași concreți în lunile următoare. Primarul Emil Boc a anunțat că în luna mai vor fi lansate în SEAP lucrările de infrastructură necesare acestui sistem de transport, iar în iunie va fi demarată o licitație separată pentru achiziția trenurilor.

Potrivit edilului, licitațiile sunt distincte: una pentru partea de lucrări – stații, pasaje, tuneluri – și cealaltă pentru achiziția efectivă a trenurilor. Unul dintre elementele de infrastructură anunțate este un pasaj subteran în cartierul Mărăști, în zona străzii Fabricii de Zahăr. „Vom avea un pasaj aici, în Cluj-Napoca, la Fabricii de Zahăr. Un pasaj subteran care va permite traficul constant și neîntrerupt al trenului care astăzi se oprește aici, în Cluj-Napoca, din cauza trecerii la nivel. Vom băga traficul pe dedesubt”, a declarat primarul. Pasajul subteran ar urma să asigure un traseu direct către Bulevardul Muncii, peste viitorul pod Fabricii de Zahăr.

Proiectul trenului metropolitan – deși prezent în discursul public de opt ani – rămâne încă în stadiul promisiunilor. De aceea, tot ce spune primarul trebuie privit cu un entuziasm rezervat.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.