Emil Boc anunță benzi de bus dedicate pe la VIVO!, dar amână decizia pe Moților
Tema mobilității a fost tratată de primarul Clujului, Emil Boc, în raportul său de activitate la finalul mandatului 2020-2024. Media9 ia l‐a verificat acest document, capitol cu capitol.
Mobilitatea urbană a fost un pilon central al administrației, însă analiza proiectelor dezvăluie o combinație de progrese limitate și întârzieri care afectează direct viața locuitorilor.
Un mic pas înainte: banda dedicată între Cluj și Florești
Potrivit raportului, administrația locală intenționează să creeze o bandă dedicată pentru transportul în comun pe DN1, între Cluj și Florești, în cadrul proiectului de lărgire a drumului la șase benzi. Acest proiect, care va permite crearea benzii dedicate, se află în faza de implementare, cu un termen de finalizare estimat pentru sfârșitul anului viitor. Totuși, această bandă va acoperi doar 2 km, un progres minim față de necesitățile reale ale celor care se deplasează zilnic pe această rută .
Lipsa progresului în Cluj: promisiuni amânate pe strada Moților
În contrast, în interiorul orașului, un proiect similar este întârziat. Banda dedicată pentru transport public pe strada Moților, promisă de mai mulți ani, rămâne în faza de planificare. Administrația a justificat întârzierea prin necesitatea integrării acesteia cu proiectul metroului, dar a devenit astfel amuzantă: șantierul metroului pleacă dinspre Florești și nu afectează momentan centrală a Clujului.
Primăria a cumpărat 18 autobuze electrice articulate care stau de șase luni în probe și mai cumpără 18. Vom avea o flotă de transport public 100% electrică ni se spune. E parte din strategia Clujului de a deveni neutru din punct de vedere climatic, însă Compania de Transport Public tocmai ce a mai cumpărat niște vehicule diesel.