Emil Boc a anunțat când va fi gata sensul giratoriu de pe Frunzișului
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat astăzi când va fi gata sensul giratoriu de pe strada Frunzișului. Acesta este construit de Studium Green, care a construit ansamblul Wings, dar au contribuit financiar și celelalte companii care au construit în zonă, inclusiv Lidl.
“Am înțeles că lucrările se vor încheia la sfârșitul lunii martie. Vedeți că nu doar investițiile publice au întârzieri, ci și cele private”, a spus Boc. Până la finalizarea sensului giratoriu, blocurile nu pot fi recepționate. Doar Lidl a scăpat. Wings este gata, însă locatarii nu își pot întabula apartamentele.
“Oamenii ce să facă, așteaptă. Nu își pot întabula apartamentele. Să meargă la investitor să îl întrebe când termină lucrările”, a mai spus Emil Boc.
Studium Green s.r.l. și-a asumat prin planul urbanistic zonal realizarea sensului giratoriu, fără de care accesul la blocurile din interiorul și exteriorul curbei ar fi dificil și riscant. Se regularizează astfel și accesul spre Lidl.
Costurile se ridică la circa 2 milioane de euro. Sensul giratoriu se mută în afara carosabilului actual; strada se va lărgi, pentru că în curbă sunt acum doar două benzi de circulație, iar după realizarea sensului giratoriu vor fi patru. Pantele străzii vor fi mai line atât în amonte, cât și în aval.
Va fi amenajat și un pasaj pietonal subteran, care va face conexiunea între zonele din interiorul, respectiv exteriorul curbei, evitându-se astfel posibilele accidente la traversarea străzii.
„Lucrările au început din decembrie. Am turnat 212 piloți forați, am excavat 100.000 de tone de umplutură, pentru că acolo era un soi de groapă de depozitare clandestină, și am înlocuit cu material de fundare bun. Ne costă două milioane de euro”, declara anul trecut , pentru Media9, Dorin Bob, proprietarul Studium Green.
Proiectul este atât de complex încât a făcut obiectul unei lecții deschise pentru studenții Universității Tehnice, în decembrie. Obiectivele verzi ale proiectului:
- Alveole pentru stațiile de bus (în ambele direcții, pentru încurajarea transportului alternativ)
- Pasaj pietonal subteran de subtraversare pentru facilitarea accesului pietonilor
- Crearea circulației pietonale pentru o arteră principala a orașului, care leaga două cartiere importante
- Zone înierbate